با یورش داعش به جبهه النصره در البوکمال؛

تروریست‌های سوری در آستانه جنگ درون گروهی بزرگ

منابع سوری از تشدید درگیری میان تروریست‌ها در سوریه و جدید‌ترین مورد آن، یورش داعش به جبهه النصره در البوکمال دور‌ترین منطقه واقع در شرق سوریه، خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ - 12April 2014

تروریست‌های سوری در آستانه جنگ درون گروهی بزرگ

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روزنامه الاخبار، منابع سوری از عقب نشینی تروریستهای گروهک موسوم به داعش از شهر البوکمال در مرزهای سوریه با عراق پس از وارد کردن ضرباتی به جبهه النصره خبر دادهاند.

این منابع بیان کردند: این حوادث باب جدیدی از درگیریهای داخلی میان گروههای مسلح به شمار میرود که انتظار میرود دامنه جغرافیایی آن بیشتر شود. علاوه بر این حادثه فوق امکان ورود برخی از گروههای مسلح در سوریه که قبلا در نزاع میان گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام با جبهه النصره و جبهه اسلامی بیطرف بودند را پر رنگتر کرده است.

این منابع اعلام کردند: داعش طبق یک طرح از قبل پیش بینی شده به شهر البوکمال در دورترین منطقه شرقی سوریه در مرز این کشور با عراق یورش بردند. تروریستهای شرکت کننده در این حمله به دو بخش تقسیم شدند: گروه اول همه مبادی ورودی و خروجی را تحت کنترل درآوردند و گروه دوم اهدافی که از قبل تعیین کرده بودند از جمله مقر هیئت شرعی جبهه النصره را هدف قرار دادند. تعداد مهاجمان ۴۰۰ نفر بود که ۲۰۰ نفر نیز در داخل شهر البوکمال به آنها پیوستند.

داعش پس از این یورش عضر روز گذشته از این شهر خارج شد و این پس از وارد کردن خسارات فراوان به صفوف النصره بود. اما روایت طرفین از این ماجرا ضد و نقیض بود.

یک منبع وابسته به گروهک تروریستی داعش ضمن تکذیب همه روایاتی که درباره علت این حمله گفته شد بود از جمله تلاش داعش برای متصل کردن مناطق نفوذ این گروهک در سوریه و عراق اعلام کرد: نبرد البوکمال به اهداف خود رسید و همانند یک گروه نظامی حرفهای مجاهدان پس از تحقق اهداف خود عقب نشینی کردند. این حمله پس از درخواست طرفداران ما در البوکمال برای آزاد سازی اسیرانی که نزد هیئت مشرک (هیئت شرعی جبهه النصره) گرفتار بودند صورت گرفت. هیئت مشرک قصد اعدام این افراد را پس از نماز جمعه داشت که اهداف عملیات محقق شد.

مجاهدان از مناطق صحرانشین به سوی شهر حرکت کردند و در زمان مشخص بر شهر مسلط شدند و بیش از ۸۰ نفر از اعضای جبهه الجولانی (سرکرده جبهه النصره) و همپیمانانش را کشته و زخمی کردند و حکم ضد ابواللیث (محمد الراوی رئیس هئیت شرعی جبهه النصره در البوکمال) جاری شد. در این حمله ده نفر از مجاهدان ما کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

اما تروریستهای جبهه النصره روایت را به گونهای دیگر نقل کردند. یک منبع وابسته به این جبهه تروریستی اعلام کرد: ادعاهای گروهک البغدادی بیاساس است و هجوم آن فصل جدیدی از خیانت علیه ساکنان و غیر نظامیان است. هدف آنها دامن زدن به فتنه عشایری در مناطق الرقه و دیرالزور است اما تلاش آنها بیاثر خواهد ماند همانطور که تلاش آنها برای سیطره بر البوکمال ناکام ماند. جنایتکاران گروهک البغدادی قصد ماندن در شهر را داشتند اما مجاهدان ما مانع آن شدند.

این منبع اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه را نیز به همسویی با داعش متهم کرد و بیان کرد: براساس اطلاعاتی که ما دریافت کردهایم اعضای ارتش آزاد دستور دریافت کرده بودند که یک گلوله هم علیه داعش شلیک نکنند و واحدهای زیادی از ارتش آزاد اقدامی ضد گروهک البغدادی انجام ندادند.

این درحالی است که منابع سوری از کشته شدن تعدادی از سرکردههای جبهه النصره از جمله محمد عطیوی فرمانده گردان موسوم به لاغالب الا الله و محمد فتیح السهو یکی از سرکردههای لواء ابن القیم خبر دادند.

این منابع افزودند: در حومه غربی درعا روستای عابدین شاهد جنگ میان جنبش موسوم به المثنی الاسلامیه همپیمان جبهه النصره با گردان لوی البصیری وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه بود. تروریستها جنبش المثنی به مراکز گروه موسوم به ارتش آزاد حمله کردند که در این درگیریها دهها نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

گروه موسوم به جنبش المثنی با صدور بیانیهای اعلام کرد: این حمله پس از اثبات فساد جمیل ابوالزین فرمانده گردان لوی البصیری طغیان آنها رخ داد.

از سوی دیگر یک فعال میدانی بیان کرد: درگیریهایی میان گردان البصیری و گردان احمد الجندی رخ داده است و اوضاع به نفع البصیری پیش میرفت که جنبش المثنی وارد عمل شده و از ابوالزین خواسته است که خود را تسلیم کند که وی مخالفت کرده است که جنبش المثنی به طور ناگهانی به مقر البصیری در روستای عابدین حمله کرده است و از سلاحهای سنگین استفاده کرد که بر اثر آن شش نفر کشته و بقیه به اسارت درآمدهاند.

نظر شما
پربیننده ها