الاخبار گزارش داد

تشدید درگیری داعش و جبهه النصره در الرقه

یک رسانه عرب زبان در گزارشی به تشدید درگیری‌ها میان داعش و جبهه النصره در حومه الرقه و ترفندهای گروه‌های مسلح در الملیحه در حومه دمشق برای حفظ این منطقه پرداخته است.
کد خبر: ۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ - 26April 2014

تشدید درگیری داعش و جبهه النصره در الرقه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی از تحولات میدانی سوریه آورده است: درگیریها در حومه شرقی و غربی دمشق میان ارتش سوریه و گروههای مسلح در جریان است که این درگیریها از یک ماه قبل آغاز شده است.

در الملحیه ارتش سوریه با توپخانه و نیروی هوایی مراکز تجمع گروههای مسلح را هدف قرار داد اما پیشروی خیلی کُند است.
یک منبع نظامی سوری به الاخبار گفت: گروههای مسلح به شدت از الملیحه دفاع میکنند زیرا آن را دروازه ورودی غوطه شرقی میدانند که با سقوط آن بسیاری از مناطق مجاور آن به طور اتوماتیک وار سقوط خواهند کرد.

این منبع درباره اقدامات گروههای مسلح میافزاید: آنها آب آشامیدنی را روانه باغات و بوستانهای منطقه کردهاند که این اقدام سبب کندی حرکت نیروهای پیاده و نیروهای زرهی شده است. آنها همچنین اقدام به بمبگذاری برخی مناطق الملیحه میکنند. گروههای مسلح دهها تونل در زمینهای سست کشاورزی حفر کردهاند.

به گفته این منبع عملیات در الملیحه اندکی به درازا خواهد انجامید اما تلفات سنگینی به گروههای مسلح وارد شده و خواهد شد زیرا آنها مجبور به متمرکز کردن نیروهای خود در منطقه جغرافیایی محدد بر اثر آتشبار توپخانه و حملات هوایی ارتش سوریه کردهاند.

الاخبار در ادامه آورده است: در دوما منطقه الشوفینیه شاهد درگیریها شدید است و ارتش سوریه انبار سلاح و مهمات تروریستها را منهدم کرد.

این رسانه در ادامه با اشاره به وضعیت اللیرموک گزارش داد: پس تلاشهای مکرر برای حل سیاسی اردوگاه الیرموک دمشق، آخرین تلاش در این زمینه وجود دارد که به اعتقاد فلسطینیها این آخرین تلاش محسوب میشود و اگر به شکست بیانجامد درگیریهای مسلحانه حرف اول را خواهد زد.

همزمان منابع آگاه به الاخبار اعلام کردند: درگیریهای شدیدی میان گروه موسوم به ثوار الرقه و گروهک داعش در حومه الرقه در جریان است.

به گفته این منابع، پس از تصرف روستای خربه عبود در حومه شمالی الرقه از سوی ثوار الرقه، گروهک داعش پاسگاه الدبس یکی از مقرهای ثوار الرقه را منفجر کرد.

الاخبار ادامه درگیریها میان داعش و جبهه النصره را تلاشی از سوی این جبهه و همپیمانانش برای محدود کردن نفوذ داعش در اصلیترین منطقه تمرکزش توصیف کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار