"البوکمال" عرصه جدید درگیری‌های خونین "داعش" و جبهه "النصره"

چند روزی است که شهر "البو کمال" در استان دیر الزور به کانون درگیری‌های ۲ گروه تروریستی داعش و جبهه النصره تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶ - 13April 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این روزها شهر "البو کمال"، در استان دیرالزور در شرق سوریه به عنوان عرصه رویارویی "داعش" و "جبهه النصره"، شاخه رسمی گروه تروریستی القاعده در سوریه مطرح شده است.

طی دو روز گذشته کاروانهای عناصر داعش رو به سوی البوکمال آورده و اقدام به تصرف موانع و مراکز ایست و بازرسی جبهه النصره در این شهر کردند، اما این موفقیت چندان دوام نیاورد که النصره اقدام به بیرون راندن داعش از مواضع تصرف شده کرد.

در شهر "المیادین" که در نزدیکی مرزهای عراق قرار دارد، داعش اعلام کرد که مواضع جبهه النصره را تصرف کرده و مسئولیت ترور یکی از رهبران النصره در این شهر را برعهده گرفت.

هم زمان با آن داعش سیطره خود در ریف جنوبی حسکه، در شمال شرقی سوریه را توسعه داد و درپی آن "محمود مطر"، سرکرده گروه تروریستی "جیش القعقاع الإسلامی" بیعت خود را با داعش اعلام کرد تا عناصر آن اقدام به ایجاد موانع نظامی در اطراف شهر "البو کمال" کند.

به طور کلی اوضاع ریف دیرالزور هم اکنون در اثر درگیریهای داعش و جبهه النصره در دو روستای "مویلح" و "الحصین" در ریف شمالی دیر الزور بیش از مناطق دیگر این استان مشتنج نشان میدهد و در جریان درگیریها، شمار زیادی از عناصر دو طرف از جمله چندین سرکرده گروه جیش الاسلام به نامهای "ابو إسلام" و "عبد خلف الحمادی" ملقب به "ابو معاویه" به هلاکت رسیدهاند.

براساس اطلاعات به دست آمده از استان دیر الزور، داعش موفق به پیشروی در دو روستای فوق الذکر شده و هم اکنون درصدد حمله به سمت شهرک "الصور" است که مرکز ریف شمالی دیر الزور به شمار میآید.

این درحالی است که شب گذشته منطقه "الصناعه" و روستای "المریعیه" کانون درگیریهای داعش و النصره بود.

نظر شما
پربیننده ها