درگیری داعش و النصره نزدیک مرز عراق/ هلاکت "ابوعایشه" فرمانده داعش در الرمادی

منابع امنیتی عراق از کشته شدن یک فرمانده گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در شهر رمادی و کشته شدن چهار غیر نظامی در انفجار شهرک صدر بغداد خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 11April 2014

درگیری داعش و النصره نزدیک مرز عراق/ هلاکت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از خبرگزاری نهرین، یک منبع امنیتی در فرماندهی پلیس الانبار اعلام کرد در درگیریهای دیروز نیروهای پلیس با گروه تروریستی داعش در منطقه اندلس واقع در مرکز شهر رمادی "ابوعایشه" فرمانده لیبیایی تبار داعش کشته شد.

یک منبع امنیتی نیز در بغداد از انفجار خودرویی بمبگذاری شده در شهرک صدر واقع در شرق بغداد و کشته شدن چهار غیر نظامی و زخمی شدن هشت تن دیگر خبر داد.

این منبع اعلام کرد خودرویی بمبگذاری شده دیروز نزدیک بیمارستان شهید صدر در شهرک صدر بغداد منفجر شد و چهار غیر نظامی کشته و هشت نفر نیز زخمی شدند.

در عین حال، مرکز موسوم به "دیدهبان حقوق بشر" سوریه از هلاکت ۵۴ نفر در درگیری بین عناصر داعش و دیگر گروههای تروریستی به ویژه "جبهه النصره" در شهر "بوکمال" در مرز سوریه با عراق خبر داد.
 
به گزارش شبکه العالم، در این درگیریها دستکم ۴۲ نفر از عناصر جبهه النصره و هم پیمانان آنها از پای در آمدهاند.

گروه موسوم به دیدهبان حقوق بشر سوریه همچنین به هلاکت برادر سرکرده داعش در شهر "بوکمال" اشاره کرد.

گروه داعش همچنین هفت فرد مسلح گروههای رقیب خود را بعد از به کنترل در آوردن نیروگاه "التی تو" در دشت بوکمال در مرز سوریه با عراق اعدام کرد. جسد سه نفر نیز در نزدیک ناحیه الجفره کشف شد که دستهای آنها بسته و سر آنها پوشیده شده بود و روی بدنشان آثار گلوله وجود داشت.

برخی اطلاعات هم از وجود دهها جسد دیگر در ناحیه "الحفره" حکایت دارد که برخی گروه داعش را به قتل و دفن کردن آنها در یک گور گروهی متهم کردند.

گروه داعش حمله غافلگیر کنندهای را علیه عناصر جبهه النصره در شهر بوکمال در استان دیر الزور انجام داد تا بتواند این شهر و گذرگاه مرزی آن با عراق که شهر بوکمال را به استان الانبار عراق متصل میکند، به کنترل درآورد.

گزارشها حاکی است که گروه داعش بر بخشهایی از شهر بوکمال از جمل پل السیاسه و سیلوهای غلات و مقر نهاد شرعی جبهه النصره مسلط شده است.

درگیریها بین جبهه النصره و سایر گروههای مسلح از یک سو و گروه داعش از سوی دیگر در تپه جیحان در حومه شهر حلب در جریان است، و گروه داعش در حال پیشروی به سمت روستای الشیخ است.

به گفته گروه موسوم به دیدهبان سوریه، این درگیریها به هلاکت دستکم ۱۰ فرد مسلح منجر شده است. درگیریهایی نیز بین گروه داعش و جبهه النصره در منطقه حلیصه روی داد که به کشته شدن دستکم ۱۰ فرد مسلح و اسارت یک سرکرده عرب جبهه النصره توسط گروه داعش منجر شد.

این تحولات درحالی صورت میگیرد که پایگاههای اینترنتی فایل صوتی منتسب به یکی از سرکردگان داعش را منتشر کردند که در آن به ایمن الظواهری سرکرده شبکه القاعده حمله و وی را "مارق" توصیف کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار