تحولات امنیتی عراق در آستانه انتخابات سرنوشت ساز

مرگ ۱۶ تروریست القاعده در فلوجه و بازداشت ۱۵ عضو گروه داعش در "الانبار"

منابع نظامی عراق از کشته شدن ۱۶ تروریست شبکه القاعده و دستگیری ۱۵ عضو گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴ - 13April 2014

مرگ ۱۶ تروریست القاعده در فلوجه و بازداشت ۱۵ عضو گروه داعش در

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری "وردنا"، یک منبع نظامی گفت: نیروهای امنیتی عراق با گروه تروریستی القاعده در مناطق الاسکان، الحوز و محله الملعب در جنوب شهر فلوجه درگیر شده و ۱۶ نفر از اعضای این گروه را کشتند.

نیروهای امنیتی همچنین ۲۰ راکت آماده شلیک و سه کمربند انفجاری را طی این درگیری کشف و ضبط کردند.

ارتش عراق همچنین از کشته شدن "ابوحفصه التونسی" از سرکردگان گروه داعش در جریان تلاش برای فرار از مرز عراق به سوریه در صحرای استان الانبار و دستگیری ۶ نفر از دستیارانش از جمله چهار فلسطینی خبر داد.

درهمین حال، ارتش عراق اعلام کرد که ۱۵ تروریست از جمله یک سرکرده گروه داعش را در استان الانبار دستگیر کرده است.

یک منبع وزارت دفاع عراق گفت: یک یگان اطلاعاتی ارتش توانست ۱۵ تروریست با تابعیت کشورهای عربی از جمله یک سرکرده آنها به نام "ابوقتاده الحلبی" را دستگیر کند.

فرماندهی عملیات استان نینوای عراق نیز اعلام کرد: "ابوتبارک" دارای تابعیت سوری که از سرکردگان گروه داعش است که به همراه دو دستیارش در صحرای نینوا کشته شد.

این فرماندهی در بیانیه خود افزود: این فرد مسئول اجرای بیش از ۸۰ عملیات تروریستی دراستان نینوا بود. شبکه خبری المیادین نیز در خبری از حمله مسلحانه به عناصر پلیس در استان صلاح الدین و کشته شدن ۷ نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر در این حمله خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار