مراسم رژه روز ارتش در سقز برگزار شد

نیروهای مسلح مستقر در شهرستان سقز با شرکت در مراسم رژه به‌مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی، اقتدار خود را در سقز به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۱۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ - 18April 2014

مراسم رژه روز ارتش در سقز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نیروهای مسلح مستقر در شهرستان سقز همزمان با سراسر کشور با شرکت در مراسم رژه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی، اقتدار خود را در سقز به نمایش گذاشتند.

فرماندار سقز در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای ارتش سرافراز و پرافتخار اظهار کرد: امام خمینی(ره) برای نشان دادن اقتدار ارتش، وفاداری آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی و همراهی و حمایت این حافظان دلیر از مردم، ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.

وی گفت: تمام نیروهای مسلح ایران اسلامی، با توکل به خداوند، رهبری مقام معظم رهبری به عنوان نیرویی بیبدیل، مکتبی و انقلابی در جهان شناخته شدهاند.

نادر فخری تصریح کرد: آنچه معادلات جهانی را بر هم زده، تدابیر ارزشمند و حکیمانه مقام معظم رهبری، وحدت و انسجام مردم ایران اسلامی و اقتدار و ایمان نیروهای مسلح است که با روحیه شهادت طلبی، رویکرد بسیجی و رفتار جهادی این اقتدار را به جهانیان نشان دادهاند.

وی گفت: به واسطه همین اقتدار است که رویکرد دشمن از جنگ سخت و نظامی به سمت جنگ فرهنگی و اقتصادی روی آورده که با یاری خداوند در این جنگ نیز پیروز خواهیم شد.

فرمانده تیپ ۲۲۸ پیاده ارتش در سقز نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی از صدر تاکنون به ویژه شهدای ارتش و نیروی زمینی، به فرازی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) پیرامون نامگذاری روز ارتش اشاره کرد و گفت: روز ارتش، روز مردم است، لیکن انتخاب یک روز به نام ارتش به منظور تجلیل بیشتر و تقدیر سزاوارتر از چهره سلحشور و رزمنده آنان است.

سرهنگ گرشاسب ابوالحسنی افزود: در دفتر تاریخ سراسر افتخار کشورمان، بیست و نهم فروردین ماه یادآور رشادتها و حماسه آفرینیهای دلاور مردانی است که با توکل به خداوند سبحان و الهام از مکتب سیدالشهدا (ع)، شجاعانه و با ایثار و گذشت، جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان این نظام دفاع کنند و این روز، همواره تداعی کننده تکرار حدیث حریت و آزادمردی فرزندان ارتشی امت غیور ایران است که به عنوان پیشگامان دفاع از عزت اسلامی و غرور ایرانی شناخته میشوند.

در این مراسم، آمادگی رزمی دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح مستقر در شهرستان سقز با حضور فرماندار، امام جمعه، جمعی از مسئولان، خانوادههای معظم شاهد و ایثارگر و مردم شهرستان سقز به نمایش گذاشته شد.

در پایان مراسم فرماندار شهرستان سقز، اعضای شورای تامین و جمعی از مسئولان و خانوادههای معظم شهدا و مردم بر مزار شهدا حضور یافتند و با قرائت فاتحه مزار شهدای گلگون کفن این شهرستان در ۸ سال دفاع مقدس را غبار روبی و عطر افشانی کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار