در دوران دفاع مقدس

روایت 2هزار و 838 تهاجم عراق به جزیره خارک در قالب کتاب منتشر می شود

روایت 2 هزار و 838 تهاجم عراق به جزیره خارک در دوران دفاع مقدس از نگاه مسوولان ، شاهدان عینی ، ناخداها و خلبان های نیروی هوایی به قلم رضا خدری در دست چاپ قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ - 22April 2014

روایت 2هزار و 838 تهاجم عراق به جزیره خارک در قالب کتاب منتشر می شود

رضا خدری از جمله پیشکسوتان و خبرنگاران دوران دفاع مقدس است که کتاب های از خونین شهر تا خرمشهرو خرمشهرنمی میرد را در کارنامه تالیفات خود دارد. وی اخیرا کتابی با محوریت تهاجم های متعدد عراق به جزیره خارک در دوران دفاع مقدس را در دست چاپ دارد.

رضا خدری با اشاره به محوریت و موضوعات کتاب 2هزار و 838 تهاجم به جزیره خارک به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: جزیره خارک به اندازه کل روزهای جنگ بمباران شده است. این جزیره به لحاظ صادرات نفتی از جایگاه بالایی برخوردار بود و شهدای شاخصی چون شهید بابایی در دوران دفاع مقدس از این جزیره پشتیبانی هوایی کردند.

وی ادامه داد: دراین کتاب تاریخچه ای ازخلیج فارس و استان بوشهرو شهید رییسعلی دلواری آورده شده و صفحات آغازین کتاب آلبوم عکس رنگی از بمباران خارک منتشر شده است.

نویسنده کتاب از خونین شهر تا خرمشهر ادامه داد: در طول زندگی خبرنگاری خود سه بار به جزیره خارک جهت تهیه گزارش و مطالب خبری اعزام شدم و برای اولین بار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان گزارشگر در این جزیره حضور پیدا کردم.

خدری خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس به ماموریت 48  ساعته اعزام شدم اما به دلیل شرایط جنگی در جزیره خارک که هیچ وسیله نقلیه ای برای بازگشت نبود ماموریت من به 20 روز افزایش پیدا کرد و شاهد بمباران هر روزه جزیره خارک بودم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: در سال های 91 و 92 برای سومین بار متوالی به جزیره خارک رفتم و مصاحبه های متعددی با مسوولان و شاهدان عینی چون مدیران پایانه ارشد نفتی زمان جنگ، ناخداها و خلبانان پروازی و کارکنان جزیره با محوریت وقایع دوران دفاع مقدس را انجام دادم.

شایان ذکر است، این کتاب از سوی انتشارات سنا تا هفته آینده منتشر می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها