جانباز و ساکن قدیمی خرمشهر در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس

خرمشهر کربلای ایران و یادآور حماسه وحدت ملی است

یکی از ساکنان قدیمی خرمشهر و جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به گوشه هایی از حماسه پرافتخار آزاد سازی خرمشهر گفت: این شهر یاد آور حماسه وحدت ملی است و در خرمشهر سال 61 کربلای دیگری اتفاق افتاد.
کد خبر: ۱۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹ - 28April 2014

خرمشهر کربلای ایران و یادآور حماسه وحدت ملی است

عباس حربی از رزمندگان عملیات الی البیت المقدس و از ساکنان قدیمی خرمشهر با بیان دلاورمردی ها و ایثارگری های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در این عملیات بزرگ به همراه دو برادر خود در محور عملیاتی دارخوین همراه  تیپ 57 ابوالفضل(ع) به عنوان آرپی جی زن حضور داشتم.

وی ادامه داد: در10 اردیبهشت ماه سال 61 اوایل عملیات درگیری میان نیروهای داخلی و عراقی ها به سمت جاده اهواز – خرمشهر آغازشد.

حربی اظهار داشت: 2 خرداد سال 61 حومه خرمشهرطی درگیری میان نیروهای ایرانی و نیروهای بعثی به سمت محور جاده اهواز و خرمشهرادامه پیدا کرد تا در روز 3 خرداد جاده شلمچه فتح شد و عراقی ها از پلیس راه خرمشهر عقب نشینی کردند.

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: هدف برای ما در این عملیات فتح خرمشهر و رسیدن به مسجد جامع خرمشهر بود چراکه رزمندگان از این مسجد خاطرات زیادی داشتند و پشتیبانی رزمندگان و جبهه از این مسجد انجام می شد.

وی با اشاره به روز آزاد سازی خرمشهر گفت: نزدیک ظهر به مسجد جامع رسیدیم و با عده زیادی از رزمندگان و نیروهای مردمی در شهر روبرو شدیم که در اطراف مسجد به شادی و شعف می پرداختند.

حربی گفت: در آن روز به شکرانه این پیروزی بزرگ نماز شکر به جا آوردیم و با یک تانکر آب به شستشو و نظافت مسجد پرداختیم و به هنگام اذان ظهر در مسجد جامع نمازجماعت با شکوهی را اقامه کردیم.


وی ادامه داد: پس از فتح خرمشهر برای مقابله با پاتک سنگین دشمن به سمت ساحل اروند رفتیم ودر آن جا مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفته و از ناحیه دست و پا مجروح شدم.

حربی گفت: مردم خرمشهر در کمال مظلومیت به طور خود جوش با همکاری سایر رزمندگان از استان های مختلف برای نجات خرمشهر در این منطقه حضور پیدا کردند اما به دلیل خیانت بنی صدر و کمبود تجهیزات خرمشهر سقوط کرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در شرایط کمبود تجهیزات و اسلحه رزمندگان و نیروهای بومی با کمترین امکانات دفاع می کردند و می توان گفت کربلای دیگری در خرمشهر اتفاق افتاد.

حربی اظهار داشت: خرمشهر در 4 آبان سال 59 اشغال شد و 575 روز بعد درست 19 ماه بعد به دست رزمندگان اسلام آزاد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار