«۱۶۲۱» کتابی ویژه در حوزه دفاع مقدس

کتاب «۱۶۲۱» نوشته حمیدرضا میرمحمد صادقی امسال در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴ - 26April 2014

«۱۶۲۱» کتابی ویژه در حوزه دفاع مقدس

سید مجتبی مطهر مدیر انتشارات آرما در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس از حضور یک عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس خبرداد و افزود: امسال با ۲۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه حضور پیدا میکنیم که یک عنوان کتاب مربوط به حوزه دفاع مقدس خواهد بود.

مدیر انتشارات آرما با بیان اینکه این کتاب اثر ویژهای است بیان کرد: کتاب «۱۶۲۱» خاطرات اسارت سید حمیدرضا میرمحمد صادقی است که دو روز پس از شروع جنگ تحمیلی به اسارت نیروهای عراقی در میآید و تا انتهای جنگ در اسارت بوده و از اسرای با سابقه است.

وی با اشاره به اینکه کتاب «۱۶۲۱» دارای ویژگیهای خاص و منحصر به فردی است تصریح کرد: اولین ویژگی این کتاب نویسنده کتاب است که توسط خود آزاده نوشته میشود و راوی ندارد به همین دلیل از اهمیت زیادی برخودار است. نکته دیگر این کتاب اهمیت جامعهشناسی و مردمشناسی خاطرات است که نویسنده در ضمن گفتن خاطرات ازنگاهی جامعهشناسانه وقایع اسارت را بازگو میکند.

مطهر در این خصوص افزود: برای مثال در حوزه فرهنگی به موضوع سرودها و برنامههای اجرا شده در اردوگاه اشاره میکند و یا حالات مجروحان در اردوگاهها را با نگاهی ریز و دقیق بیان میکند. حتی دست نوشتهها و نقشههایی که خود نویسنده از فضای اردوگاه کشیده است نیز در این کتاب آورده شده و از این جهت میتواند برای علاقه مندان کتاب جذاب و قابل استفاده باشد.

مدیر انتشارات آرما تعداد کتابهای این انتشارات را پنج عنوان کتاب بیان کرد و گفت: تا به امروز از کتابهای دفاع مقدس استقبال خوبی شده است و حتی برخی از کتابها به چاپ چندم هم رسیدهاند. از جمله کتابهای انتشارات آرما کتاب «حریر مثل تو بود» اثر محسن حسام مظاهری است که شامل خاطرات کوتاهی از زندگی مهران حریرچیان از جانبازان جنگ تحمیلی را شامل میشود. شهید حریرچیان بر اثر جراحات شیمیایی وارده در جنگ تحمیلی قبل از انتشار کتاب به شهادت رسید.

وی در پایان گفت: از دیگر کتابهای پرفروش در حوزه دفاع مقدس کتاب «شخم در مزرعه» مجموعه مقالات محسن مظاهری پیرامون دفاع مقدس است که در پانزدهیمن جشنواره کتاب دفاع مقدس رتبه دوم بهترین کتاب سال را دریافت کرد.

لازم به ذکر است کتاب «۱۶۲۱» نوشته حمیدرضا میرمحمد صادقی در ۳۰۴ صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار