مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

سوم خرداد، پرافتخارترین مقطع تاریخ دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان گفت: تجلیل از بزرگ‌مردانی که حماسه سوم خرداد را رقم زدند و مسیر جنگ را عوض کردند از برنامه‌های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در کرمان است.
کد خبر: ۱۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱ - 20April 2014

سوم خرداد، پرافتخارترین مقطع تاریخ دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، سرهنگ پاسدار "مهدی ابوالحسنی" مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در اولین نشست هماندیشی گرامیداشت سوم خرداد با بیان اینکه سوم خرداد، پرافتخارترین مقطع تاریخ دفاع مقدس است، اظهار کرد: راهبرد ما در سال جاری، نگاه بصیرتافزایی، تبیین درسها و علتهای اشغال و آزادی خرمشهر، تبیین عوامل شکست دشمن و حصول پیروزی، ایجاد فضای تعامل و مشارکت مردمی در برنامهها، تبیین نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین تبیین نقش مراجع، روحانیت و ائمه جمعه و جماعات در ارتقاء روحیه معنوی و حماسهآفرینی در سوم خرداد میباشد.

وی افزود: راهبردها و سیاستهای برنامههای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، ابلاغ و برای اجرا تشریح میشود.

سرهنگ ابوالحسنی خاطرنشان کرد: توجه به دستاوردهای داخلی و خارجی عملیات بیت المقدس، استفاده از ظرفیت رسانههای مکتوب و مجازی برای تشریح ابعاد گوناگون حماسه سوم خرداد و استفاده از ظرفیتهای علمی، تحقیقی و پژوهشی پیرامون علل هجوم دشمن از جمله سیاستهای برنامههای ابلاغی است.

وی با اشاره به تقدیم ۶ هزار شهید و حضور دهها هزار رزمنده در عملیات بیتالمقدس که تجربه تلخ شکست را به کام دشمن نشاندند، افزود: تجلیل از بزرگمردانی که این حماسه را رقم زدند و مسیر جنگ را عوض کردند از برنامههای گرامیداشت این ایام است.

وی تصریح کرد: این تجربه نشان داد با همه تحریمها و کمبودها میتوانیم دشمن را با همه پشتیبانی که میشود، شکست دهیم.

در ادامه "محمد علی توحیدی" فرماندار کرمان نیز اظهار کرد: بر ما فرض است با تمام توان برای بزرگداشت ایام سوم خرداد تلاش کنیم و این حماسه را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: شهدا با خدا معامله کردند و نیازی به یادواره ندارند و این ما هستیم که نیاز داریم با استفاده از شهدا فضای ایثار و شهادت را در جامعه گسترده کنیم.

در این نشست نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو ستاد به بیان دیدگاهها و برنامههای پیشنهادی خود پرداختند و مقرر شد پس از جمعبندی برنامهها و چگونگی اجرای آنها به اطلاع عموم رسانده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار