احمدی در گفت‌و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

فروشگاه مرکزی دفاع مقدس در استان اصفهان راه اندازی می‌شود/ نویسندگان استانی شناسایی و تجلیل می شوند

مدیر نشر دارخوین گفت: به نظر می رسد مجمع ناشران دفاع مقدس در گیرو دار مسائل روزمره است. نبود یک دغدغه باعث شده مجمعی که می توانست مشکلات ناشران را حل کند، راکد باقی بماند.
کد خبر: ۳۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 06October 2014

فروشگاه مرکزی دفاع مقدس در استان اصفهان راه اندازی می‌شود/ نویسندگان استانی شناسایی و تجلیل می شوند

جان مراد احمدی مدیر انتشارات دارخوین در گفتو گو با خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: انتشاارت دارخوین همزمان با دومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد و در سال 1390 افتتاح شد که بانیان این نشر تعدادی از ایثار گران و خانوادههای شهدای استان اصفهان بود.

وی افزود: انتشارات دارخوین از سال تاسیس تا کنون روند صعودی و رو به رشدی را طی کرده است و تا کنون 135 عنوان کتاب تولید و چاپ شده که از این میان 120 اثر با موضوع دفاع مقدس است و مابقی موضوع دین را شامل می شده است.

 احمدی تصریح کرد: از میان کتب مربوط به دفاع مقدس، کتاب "بی نشان" نوشته زهره یوسفی در خصوص زندگی شهید شهبازی، "راننده لودر" نوشته حسینی منجزی، مجموعه 5 دقیقه با بهشتیان و مجموعه 10 جلدی از شهدا چه خبر پرفروش ترینهای نشر را از آن خود کردهاند.

مدیر نشر دارخوین با اشاره به همکاری این نشر با نویسندگان استانی، خاطر نشان کرد: در استان اصفهان باشگاه نویسندگانی ایجاد شده که تقویت آن در دستور کار و اولویت ما قرار دارد. البته در همایشی که در آبان ماه برگزار خواهد شد از نویسندگان استانی که توسط شورای سیاستگذاری انتخاب خواهند شد، تقدیر و تشکر خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش شناسایی نویسندگان و استعدادیابی آنها در سطح استانی است.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب سوژه اشاره کرد و گفت: اولویت کاری ما در حوزه نشر، استان اصفهان و معرفی فرماندهان و شهدای استانی است. زیرا ظرفیت کار در این استان بالا است. هر شهید، همسر و خانواده وی می توانند یک کتاب مجزا باشد که هنوز کاری جدی در این عرصه صورت نگرفته است.

مدیر نشر دارخوین اذعان کرد: علاوه بر سفارش ما به نویسندگان برای تحقیق و نوشتن کتاب، آنها نیز سوژه های بکر و تازهای را ارائه می دهند که با توجه به اولویت ها انتشارات به نشر آنها می پردازد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در باغ موزه تهران، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این نمایشگاه تبلیغ و مشکل بزرگتر عدم مکانیابی صحیح برای برگزاری آن است.

احمدی ادامه داد: در طول سال صحبتی از برگزاری نمایشگاه به میان نمی آید و تنها یک ماه مانده به برگزاری آن شروع به برنامه ریزی می شود که این امر غیر اصولی است. باید برای برگزاری چنین نمایشگاهی برنامهریزی سالانه صورت بگیرد.

مدیر نشر دارخوین همچنین با انتقاد از مجمع ناشران دفاع مقدس بیان کرد: به نظر می رسد این مجمع در گیرو دار مسائل روزمره است. نبود یک دغدغه باعث شده مجمعی که می توانست مشکلات ناشران را حل کند، راکد باقی بماند.

وی با بیان اینکه تبلیغ و توزیع یکی از مشکلاتی است که مجمع می توانست در حل آن سهیم باشد، افزود: مشکل تبلیغ و توزیع یک مشکل فراگیر و لی است که تقریباً همه ناشران با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما نشردارخوین با تعاملی که میان نویسندگان و مخاطبان صورت گرفته در سطح استانی با مشکل کمتری روبرو هستیم.

احمدی خاطر نشان کرد: نشر دارخوین طرحی را امسال به متولیان امر از جمله  شهرداری  و سپاه استان اصفهان ارائه کرده که طی آن به مناسبت هفته بسیج یا درهفته کتاب در 10 درصد از پایگاههای بسیج استان زیر بنای شکل گیری کتابخانه استانی را با 300عنوان اثر ایجاد کنیم.

وی گفت:همچنین در تعامل با مجمع ناشران انقلاب اسلامی قصد داریم فروشگاه مرکزی دفاع مقدس استان اصفهان را در صورت حمایت ارگانهای زیربط بازگشایی کنیم.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها