زندگی جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان سریال می شود

این سریال به تهیه کنندگی محمد داودی و کارگردانی حسن برزیده در 26 قسمت 45 دقیقه ای تولید خواهد شد و هم اکنون مراحل تحقیق و پژوهش را سپری می کند.
کد خبر: ۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸ - 08October 2013

زندگی جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان سریال می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جلسه هم اندیشی سریال جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان با حضور محمدرضا معصوم زادگان رئیس مرکز سیمافیلم ، تاجبخش فنائیان مدیر سریال های الف ویژه معاونت سیما ، سید عباس فاطمی نویسی مدیر کل طرح و برنامه سیما ، محمد داودی تهیه کننده این سریال، حجت الاسلام رحیم زاده مدیر گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم و جمعی از مدیران سیمافیلم و سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل سیمافیلم برگزار شد.

در این هم اندیشی معصوم زادگان در سخنانی با تاکید بر رسالت اصلی سیمافیلم مبنی بر تولید آثار نمایشی فاخر با ارائه گزارشی اجمالی از پروژه های فاخر در جریان معاونت سیما و همچنین مرکز سیمافیلم همچون زندگی حضرت موسی ( ع)، ابوطالب، شهید باکری ، سلمان فارسی، پوریای وی، خواجه نصیرالدین طوسی، زندگی حضرت امام خمینی ( ره) ، شهید مطهری، سردار کاظمی و ... خبر از آغاز تولید سریال سردار حاج احمد متوسلیان داد.

وی افزود: این سریال به تهیه کنندگی محمد داودی و کارگردانی حسن برزیده در 26 قسمت 45 دقیقه ای تولید خواهد شد و هم اکنون مراحل تحقیق و پژوهش را سپری می کند.

معصوم زادگان در ادامه اظهار داشت: این پروژه با توجه به شخصیت محوری آن که یکی از پرافتخارترین سرداران انقلاب و جنگ است از ابعاد وسیعی برخوردار بوده و تولید آن بدون حمایت های همه جانبه ارگان های ذیربط و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امکان پذیر نیست.

در ادامه داودی تهیه کننده این اثر با بیان این مطلب که در زمان حیات حاج احمد متوسلیان مستندی درباره زندگی وی توسط او تهیه شده است اذعان داشت: ساخت اثر نمایشی درباره این سردار بزرگ کار بسیار دشواری است. او یکی از فرهنگی ترین سرداران دوران دفاع مقدس است که کمترین میزان اطلاعات درباره اش موجود است. او نه تنها فرماندهی کردستان را برعهده داشت بلکه رهبری آن منطقه نیز زیر دست او بوده است و او اولین کسی بود که نخستین عمیات برون مرزی را انجام داد.

وی افزود: در این سریال بر حضور وی در شلمچه ، عملیات فتح المبین و عملیات بین المقدس و همچنین ماجرای کردستان که بسیار مغفول مانده است و البته بحث حضور وی در سوریه و لبنان تمرکز خواهیم کرد و معتقدم بدون تمرکز کامل بر این بخش های کلیدی حق مطلب در این کار ادا نخواهد شد.

در ادامه جلسه فنائیان درباره ویژگیهای تولید این اثر اظهار کرد: قطعا" یک اثر نمایشی درباره یک چهره بزرگ باید علاوه بر روایت مستندات دارای جذابیت های دراماتیک برای جذب مخطب باشد. بی شک حاج احمد متوسلیان همچون سایر فرماندهان و رزمندگان جنگ روحیه ایثار و شهادت طلبی داشت اما باید دید چه ویژگی منحصر به فردی در ایشان وجود داشت که مختص خود او بود و این ویژگی تم اصلی کار قرار گیرد.

وی افزود: همچنین بحث ضد قهرمان نیز در این اثر بسیار مهم است و علاوه بر دشمن کلی که در جنگ وجود داشت وآن حزب بعث عراق بود قطعا" افراد یا جریان هایی وجود داشتند که در مقابل این سردار بزرگ بودند. همچنین بحث پژوهش نیز باید در این اثر بسیار جدی گرفته شود.

در ادامه جلسه سید عباس فاطمی نویسی نیز در سخنانی گفت: در سریال زندگینامه حاج احمد متوسلیان باید چرایی ساخت این کار برای مخاطب تشریح شود همچنین " نحوه تکامل انسان" باید یکی از ارکان اصلی این کار باشد زیرا آدم های جنگ آدم های معمولی بودند که سیر تکامل را طی کردند و به تعالی رسیدند و این تحول باید به درستی به تصویر کشیده شود.

وی افزود: نکته دیگری که در این سریال باید به آن توجه شود پرداختن به بحث فرماندهی در جنگ است و همچنین تمرکز بر فرآیندهای عملیات که بخش عمده ای از آن تا کنون به تصویر درنیامده است.

در پایان این جلسه سرداران سپاه به ذکر خطراتی از سردار احمد متوسلیان پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار