پرویز پرستویی در قاب دفاع مقدس

پرستویی برای بازی در فیلم های به نام پدر و آژانس شیشه ای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
کد خبر: ۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 14October 2013

پرویز پرستویی در قاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پرویز پرستویی در سال 1334 در روستای چارلی از توابع بخش کبودر آهنگ استان همدان به دنیا آمد. زمانی که پرویز سه ساله بود، پدرش کشاورزی را رها کرد و به تهران کوچ کرد و درخانه ای کوچک و اجارهای در محله فقیرنشین دروازه غار جنوب تهران سکنی گزید.     
پرستویی قبل از اینکه به مدرسه برود چند صباحی به مکتب خانه رفت. او در مسیرمدرسه هر روزه شاهد بزن بزنهای فراوان و چوب و چماقکشی و جرم و جنایتهایی بود که در منطقه دروازه غار اتفاق می افتاد.

خانواده پرستویی فقیر تر از آن بود که بتواند تلویزیون اختصاصی در خانه داشته باشد. تنها تلویزیون قابل دسترسی برای پرستویی در قهوه خانه محل بود که به خاطر پخش مواد مخدر در قهوه خانه از ورود بچهها به آنجا جلوگیری میکردند.

پرویز سینمای ایران از همان کودکی عاشق بازی و معرکهگیری بود و با بچهها در کوچه پس کوچههای دروازه غار شبیهخوانی راه میانداخت. شبیه خوانی در ماه محرم و به گریه انداختن مردم او را معروف کرد و باعث شد تا همه محل  بچه دبستانی شبیه خوان را بشناسند.       

در دوران دبیرستان آرزویش معلم شدن بود، زمانی که به خدمت سربازی اعزام شد، دلش میخواست وارد سپاه دانش شود تا مردم بیسواد، را باسواد کند.با تلاش بسیار یازده هزار تومان پول جمع کرد و در حوالی ترمینال جنوب خانهای خرید، به مرکز هنری نازیآباد رفت و شروع به آموختن کرد وبه قول خودش"در آنجا آموخت که شهرت زودگذر است".

پرویز پرستویی در سال 60، زمانی که 26 ساله بود به عنوان منشی در دادگستری تهران مشغول به کار شد، و آنجا بود که پیشنهاد "حسن کار بخش" برای بازی در فیلم "دیار عاشقان" را پذیرفت و راهی سرپل ذهاب شد، او با بازی در این فیلم دیپلم افتخار نقش دوم را از جشنواره دوم فجر دریافت کرد.

سریال خاک سرخ

لیلی با من است

دوئل

سیزده 59

آژانس شیشه ای

به نام پدر

پاداش سکوت

روبان قرمز

موج مرده



 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار