علی نصیریان در قاب دین و دفاع مقدس

علی نصیریان به خاطر بازی در فیلم ضد صهیونیستی "شکارچی شنبه" قید ویزای آمریکا و دیدن پسرش را زد.
کد خبر: ۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹ - 15October 2013

علی نصیریان در قاب دین و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی نصیریان در پانزدهم بهمن ماه 1313 در تهران و در محله دروس به دنیا آمد. دوره تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در تهران گذراند و پس از اخذ دیپلم هنرپیشگی درسال ۱۳۳۵ اوقات خود را صرف گذراندن دوره های تئاتر در کلاسهای معتبری که در آن روزگار وجود داشت گذراند.

وی پس از نگارش چند نمایشنامه نویسی و شرکت در چند جشنواره هنری، درسال ۱۳۴۱ طی یک بورس تحصیلی برای مطالعه تئاتر به آمریکا رفت. بحث و گفتگوهای استاد نصیریان در مورد بازیگری و تئاتر و سینما زمینه آشنایی او را با فریدون رهنما، فرخ غفاری، دکتر امیرحسین جهانبگلو، مهدی فروغ وعلی اصغرگرمسیری را فراهم کرد.

درسال ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ رئیس اداره تئاتر و سپس بازنشسته می شود. او تا کنون دبیری دو دوره جشنواره تئاتر شهرستان را برعهده داشته و این دو جشنواره را به خوبی اجرا کرده است. او در 1356 عضو گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر شد.

علی نصیریان بازیگر نقش اول فیلم "شکارچی شنبه" هرساله برای دیدار با پسرش به ایالات متحده سفر می کند. قبل از عقد قرارداد با پروژه "شکارچی شنبه"  پرویز شیخ طادی به وی می گوید که در صورت بازی در این فیلم برای همیشه ویزایش در آمریکا لغو خواهد شد و دیگر نمیتواند به آنجا سفر کند. وی مسئولیت آن را قبول میکند و این کار خود را ذخیره ای برای آخرت اش می نامد.

بوی پیراهن یوسف

میوه ممنوعه

شیر سنگی

ناخدا خورشید

کمیته مجازات

شعله های خشم

زندانی 707

شکارچی شنبه

روشنتر از خاموشی

ستارخان

برج مینو

شیخ بهایی

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار