حسینی بای:

در سن 14 سالگی جانباز شدم/ حشدالشعبی‌ها همچون بسیجیان دوران دفاع مقدس هستند

خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: حشدالشعبی‌ها همچون بسیجیان خودمان هستند که با روحیه دفاع مقدسی در جبهه‌های عراق حضور دارند.
کد خبر: ۵۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ - 09August 2015

در سن 14 سالگی جانباز شدم/ حشدالشعبی‌ها همچون بسیجیان دوران دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "محمدرضا حسینی بای" خبرنگار واحد مرکزی خبر در نشست هم اندیشی خبرنگاران حوزه مقاومت و دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: خوشحالم که خط دفاع مقدس زنده است و در عرصههای مختلف این خط را میتوان دید.

وی افزود: من متولد سال 51 هستم و در سن 14 سالگی وارد جبهه شدم و از ناحیه پا جانباز شدم. مادرم اجازه نمیداد که به جبهه بروم. من هر بار که به پادگان آموزشی میرفتم، مادرم به درب پادگان میآمد و من را برمیگرداند. آخر سر توانستم به منطقه فاو بروم و در آنجا مجروح شدم.

این خبرنگار واحد مرکزی خبر که در چند ماه گذشته طی ماموریتی در عراق بوده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرنگاران و تصویربرداران در عراق و سوریه بودهاند. به من میگویند که تو نمیترسیدی جلو میرفتی؟ که پاسخ این است که این روحیه برگرفته از زمان جنگ است و هیچ ترسی نداریم.

وی با بیان اینکه آنچه در عراق دیدیم، در زمان جنگ نیز دیدیم، تصریح کرد: حشدالشعبی همچون بسیجیان خودمان هستند که با روحیه دفاع مقدسی در جبههها حضور دارند. آنان با روحیه ایثارگری و بسیجی در خط های درگیری حضور دارند و همان خندهها و شوخیها را دارند.

حسینی بای گفت: تفکر بسیجی ما صادر شده است و اگر حشدالشعبیها نبودند بغداد از دست رفته بود. داعشیها به یک کیلومتری بغداد رسیده بودند اما به عقب زده شدند و این زمانی اتفاق افتاد که آیت الله سیستانی فتوای جهاد داد و به داد عراق رسید.

وی تاکید کرد: این بار که در عراق بودیم مترجم ما از شدت گرما تشنج کرده بود و پوستش همچون گچ سفید شده بود. اکنون اینان در این گرما با اعتقاد میجنگند. بسیاری از افراد اموال و زندگیشان را به میدان آوردهاند تا با تفکر داعش مبارزه کنند.

وی در پایان به ذکر خاطرهای پرداخت و گفت: من 3 ماه جلیقه ضدگلوله به تن داشتم. بعد از 3 ماه وقتی جلیقه را باز کردم که تحویل بدهم متوجه شدم جلیقهام فلز محافظ نداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها