در نشست خبرنگاران حوزه دفاع مقدس مطرح شد

خداوردیان: لزوم توجه به بحث ترجمه آثار دفاع مقدس

خبرنگار خبرگزاری دانا گفت: مردم خارج از کشور هنوز درباره دفاع مقدس سوال دارند؛ مهمانان خارجی یا اطلاع ندارند یا اطلاعات‌شان اندک است. لازم است بودجه‌هایی که صرف ترویج دفاع مقدس می‌شود در حوزه ترجمه داستان و کتاب نیز هزینه شده و عزم جدی در این زمینه صورت گیرد.
کد خبر: ۵۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ - 09August 2015

خداوردیان: لزوم توجه به بحث ترجمه آثار دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هماندیشی و تجلیل از خبرنگاران حوزه مقاومت و دفاع مقدس صبح امروز به حضور سردار دکتر کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سید عباس فاطمی نویسی مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، سردار خضرایی رئیس باغموزه دفاع مقدس، امیر نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و خبرنگاران این حوزه در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد.

در بخشی از این مراسم نشستی با حضور خبرنگاران رسانههای مختلف در خصوص مسائل مربوط به این حوزه برگزار شد.

خانم خداوردیان از خبرگزاری دانا درباره فعالیت در حوزه دفاع مقدس گفت: همایش و مراسمات زیادی برگزار میشود؛ اما مسئلهای که وجود دارد این است که پس از برگزاری این همایشها اتفاق خاصی نمیافتد و همه چیز به فراموشی سپرده میشود.

وی به اطلاعات محدود خبرنگاران حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: متاسفانه خبرنگاران این حوزه اطلاعات غنی و کاملی ندارند، و این در گزارشها و مطالبی که نوشته میشود اثرگذار است.

خداوردیان از مسئولان حاضر در جلسه درخواست کرد تا با برگزاری سلسله نشستهایی خلأ اطلاعاتی موجود را رفع کنند.

این خبرنگار حوزه حماسه و ایثار مسئله مهم دیگر را عدم توجه به ترجمه آثار دفاع مقدس دانست و بیان داشت: در بحث ترجمه آثار دفاع مقدس خلأ بسیاری وجود دارد. مردم خارج از کشور هنوز درباره دفاع مقدس سوال دارند؛ مهمانان خارجی یا اطلاع ندارند یا اطلاعاتشان اندک است. لازم است بودجههایی که صرف ترویج دفاع مقدس میشود در حوزه ترجمه داستان و کتاب نیز هزینه شده و عزم جدی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها