فاطمی نویسی:

متر به متر صحنه‌های مقاومت باید خبرنگاران حضور داشته باشند

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید در هر متر از صحنه‌های مقاومت یک خبرنگار داشته باشیم تا حوادث را ثبت و ضبط کنند و در این زمینه متاسفانه کمبود نیرو داریم لذا حضور میدانی خوبی نداریم.
کد خبر: ۵۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ - 09August 2015

متر به متر صحنه‌های مقاومت باید خبرنگاران حضور داشته باشند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "سیدعباس فاطمی نویسی" مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس در نشست هم اندیشی خبرنگاران حوزه مقاومت و دفاع مقدس که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و اهل قلم همچون شهیدان آوینی، صارمی، کلامی و رهبر اظهار داشت: همچنین باید یادی از سردار شهید حسن باقری بکنیم که از عرصه خبرنگاری پا به عرصه جبههها گذاشت و سرداری بیبدیل و استراتژیست و طراح بزرگ عملیاتهای مطرح شد که متاسفانه دین او ادا نشده است.

وی افزود: همچنین باید یادی از شهدای مقاومت همچون شهید باغبانی کرد که در ثبت و ضبط رویدادهای مقاومت تلاش کرد و جامعه را نسبت به حوادث آگاه ساخت و با خون خود اطلاع رسانی را جامه عمل پوشاند.

فاطمی نویسی در ادامه به مقایسه بین اطلاع رسانی در حوزه دفاع مقدس و سایر حوزهها پرداخت و گفت: در 30 سالی که از جنگ میگذرد شاهد عدم بیان گفتههای فرماندهان دفاع مقدس هستیم. بسیاری در این حوزه خود را پنهان میکنند و رشادتهای بینظیری را که خلق کردهاند را نمیخواهند رسانهای شود که این یکی از مشکلات حوزه دفاع مقدس است.

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس گفت: ما در حوزه مقاومت و دفاع مقدس باید میدانی حضور داشته باشیم. در حوزهی سیاسی بسیاری حرف میزنند. در حوزهی هنری و ورزشی نیز نتیجه کار مشخص است اما در این حوزه اینگونه نیست.

فاطمی نویسی بیان داشت: در حوزه دفاع مقدس و مقاومت باید در هر متر از صحنههای مقاومت یک خبرنگار داشته باشیم تا حوادث را ثبت و ضبط کنند و در این زمینه متاسفانه کمبود نیرو داریم لذا حضور میدانی خوبی نداریم.

مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس افزود: خبرنگاران ما در حوزه سیاسی بیشتر حضور دارند به طور مثال برای جغرافیای مذاکرات لوزان افراد بسیاری به پوشش خبری پرداختند اما در مبارزات منطقه خبرنگاران کمی حضور دارند.

وی در ادامه با قرائت بخشی از بیانات امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: دشمن فکر میکرد که ما مجبور به پذیرش قطعنامه شدیم اما امام بزرگوار پرچم ایستادگی و مقاومت را بر دست گرفت.

فاطمی نویسی در پایان گفت: امیدوارم خبرنگاران و اصحاب قلم با تاسی از حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری ملتهای مسلمان و مردم جهان را در جریان رویدادها قرار بدهند. امروز از گذشته کار سختتر است چون باید ابتدا اطلاعات غلط دشمن را از بین برد، سپس اطلاعات درست ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها