در نشست خبرنگاران حوزه دفاع مقدس مطرح شد

مولائی: برخی از خبرنگاران می‌گویند کارکرد دفاع مقدس به پایان رسیده است

خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت ایسنا گفت: برخی می‌گویند کارکرد این حوزه تمام شده و دلیلی برای صحبت کردن از خون و خونریزی نیست. من می‌گویم چطور وقتی اثری تاریخی در معرض نابودی و از بین رفتن است دستگاه‌های متولی به کمک می‌روند، اما دفاع مقدس که سال‌هاست از پایانش می‌گذرد را می‌گوییم کارکرد آن تمام شده؟!
کد خبر: ۵۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ - 09August 2015

مولائی: برخی از خبرنگاران می‌گویند کارکرد دفاع مقدس به پایان رسیده است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هماندیشی و تجلیل از خبرنگاران حوزه مقاومت و دفاع مقدس صبح امروز به حضور سردار دکتر کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سید عباس فاطمی نویسی مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس، سردار خضرایی رئیس باغموزه دفاع مقدس، امیر نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و خبرنگاران این حوزه در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد.

در بخشی از این مراسم نشستی با حضور خبرنگاران رسانههای مختلف در خصوص مسائل مربوط به این حوزه برگزار شد.

ناصر مولائی خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت ایسنا در توصیهای به خبرنگاران حوزه دفاع مقدس در این همایش گفت: صحبت از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زیاد است؛ اما باید واقعبین بود، و ما خبرنگاران نیز باید یک خودانتقادی داشته باشیم، و بدانیم که چه کار باید بکنیم. در برخورد با فرهنگ دفاع مقدس با آسیبهایی رو به رو هستیم. باید جوان امروز را آنطور که باید با ایثار و شهادت آشنا کنیم. ذائقه جوان باید مشخص شود و اینکه بدانیم چگونه بر این امر غلبه کنیم.

وی از مدیران رسانهها، خبرگزاریها و سازمانها تقاضا کرد تا جدیتر به حوزه دفاع مقدس بپردازند و بیان داشت: اگر صفحه حوادث رسانهها را نگاهی بیاندازیم میبینیم که همه مسائل به خوبی پوشش داده شده است؛ اما باید از خبرنگاران دفاع مقدس پرسید که چقدر در حوزه خود فعالیت جدی داشتهاند.

مولائی به توجه ذائقه مردم و تبادل فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تعداد خبرنگاران در حوزه حماسه کم است؛ برخی هم میگویند کارکرد این حوزه تمام شده و دلیلی برای صحبت کردن از خون و خونریزی نیست. من میگویم چطور وقتی اثری تاریخی در معرض نابودی و از بین رفتن است دستگاههای متولی به کمک میروند، اما دفاع مقدس که سالهاست از پایانش میگذرد را میگوییم کارکرد آن تمام شده؟!

خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یا متاسفانه شبکه مجازی را بهعنوان رسانه قبول داریم، و تاثیر آن را میپذیریم؛ اگر هم قبول نداشته باشیم، باید جایگزینی تعیین کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها