سردار کارگر در همایش روز خبرنگار:

در رابطه با خبرنگاران حوزه دفاع مقدس هیچ کاری نکرده‌ایم/ فعالین این حوزه عاقبت به‌خیر می‌شوند

وی بابیان اینکه شرمنده خبرنگاران هستم و درباره خبرنگاران حوزه دفاع مقدس هیچ کاری نکرده‌ایم، گفت: هرکس در حوزه دفاع مقدس فعالیت کند، عاقبت‌به‌خیر می‌شود.
کد خبر: ۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ - 09August 2015

در رابطه با خبرنگاران حوزه دفاع مقدس هیچ کاری نکرده‌ایم/ فعالین این حوزه عاقبت به‌خیر می‌شوند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم روز خبرنگار که صبح امروز در باغموزه دفاع مقدس برگزار شد، بابیان اینکه امام در دوران انقلاب و دفاع مقدس الگو و پارادایمی را درست کرده و به دنیا ارائه کردند، اظهار داشت: ما باید دقت کنیم دفاع مقدس را طبق همان الگو ارائه کنیم.

وی افزود: قبل از انقلاب کتاب حکومت اسلامی امام مخفیانه دستبهدست میشد؛ افراد وقتی آن را میخواندند میگفتند چطور میشود این را اجرا کرد.

وی ادامه داد: امروز به جمهوری اسلامی تهمت میزنند که در لبنان و یمن و عراق و... دخالت میکند. این دروغ بزرگی است. ما در این کشورها دخالت نکردهایم، بلکه آنان مدل ما را در کشورهای خود اجرا کردهاند. امروز در سوریه و عراق تفکر بسیجی وارد میدان شد و این دو کشور را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: غربیها در مباحث آکادمیک خود که بعضاً انتشار هم نیابد به این نکته اذعان دارند که مدلی که امام و در ادامه مقام معظم رهبری ارائه کردهاند در کشورهای منطقه گسترشیافته است. امروز مدل رشد یافته دفاع مقدس در عراق و سوریه در حال اجراست. ما باید به این موضوع بپردازیم.

وی در ادامه بابیان اینکه پیشنهاد میکنم جلد آخر صحیفه امام که حاوی سخنان و پیامهای ایشان بعد از پایان جنگ تحمیلی است را بخوانید، گفت: ایشان آنروزها درباره موقعیت جمهوری اسلامی و کشورهایی همچون لبنان چیزهایی میگفتند که بااینکه ما به آن اعتقاد داشتیم، ولی این سؤال وجود داشت که این چگونه ممکن میشود. اما امروز همه آنها را میبینیم. امروز حزبالله درحالیکه در سالهای دفاع مقدس یک گروه کوچک بود رشد یافته که رژیم صهیونیستی را در جنگ ۳۳ روزه شکست داد. در غزه نیز این اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری میفرمایند جنگ گنج است. ما باید این گنج را پیداکرده و آن را بازکنیم.  امروز در مسائل مختلف از مسائل نظامی تا سلولهای بنیادین نقش بچههای جبهه و جنگ پررنگ است و اگر خود حضور ندارند، این فرهنگ حضور دارد.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود بابیان اینکه رسانه و فضای مجازی فرصت است نه تهدید، بیان داشت: امروز صداوسیما بهتنهایی و با کمبود بودجه و امکانات با چنگ و دندان مقابل همه رسانههای بیگانه ایستاده و این قابل تقدیر است.

وی بابیان اینکه نباید به کمبود بودجه توجه کرد، خاطرنشان کرد: شما اگر به تکلیف خود عمل کنید، خدا هم به شما کمک میکند.

وی اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس تجربه نداشتیم. رزمندهها وقتی بچههای فرهنگی و خبرنگار را میدیدند میگفتند این کارها قرتی بازی است. به همین دلیل ما از آن دوران فیلم و عکس کم داریم.

وی با اشاره به تحولات منطقه، تصریح کرد:هیئات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به ما تکلیف کرده است که درباره کشورهای محور مقاومت نیز فعالیت کنیم و این موضوع نیز به عهده ما گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید خبرنگاران را تهدید بدانیم، اظهار داشت: از آقای خضرائی مدیرعامل باغموزه تقاضا دارم خبرنگاران را به این مجموعه راه بدهند تا از فضای و امکانات این مجموعه برای کسب اطلاعات استفاده کنند.

وی بابیان اینکه شرمنده خبرنگاران هستم، تاکید کرد: درباره خبرنگاران حوزه دفاع مقدس هیچ کاری نکردهایم. زمانی که خبرگزاری دفاع مقدس را تشکیل دادیم عدهای مخالفت کردند ولی من آن زمان هم گفتم که این خبرگزاری رقیب سایر خبرگزاریها نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرکس در حوزه دفاع مقدس فعالیت کند، عاقبتبهخیر میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها