غلامحسین داستان درگفت‌و گو با خبرگزاری دفاع مقدس

فتنه ۸۸ آزمونی بزرگ برای ملت ما بود

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نیروی دریایی سپاه گفت: اعمال مجرمانه‌ای که از سوی برخی عناصر که خود را متعلق به انقلاب و نظام می پنداشتند؛ در محکمه عدالت قابل بخشش نیست و بازخوانی هر کدام از این وقایع می تواند برای اهل بصیرت عبرت آموز باشد.
کد خبر: ۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳ - 30December 2013

فتنه ۸۸ آزمونی بزرگ برای ملت ما بود

ناو سالار یکم "غلامحسین داستان" معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نیروی دریایی سپاه در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: فتنه ۸۸ آزمونی بزرگ برای ملت ایران بود و درسها و عبرتهای زیادی را به ما آموخت.

داستان، با بیان اینکه "فتنه" آثار مثبتی را برای کشور و دوستداران انقلاب به دنبال داشت، افزود: نمایش اقتدار، اتحاد و وحدت مردم و رهبری که اوج آن در روز نهم دی بود، بصیرت افزایی مردم در صحنههای گوناگون و حمایت همه جانبه از رهبری، نمایان شدن غیرت دینی مردم، آبدیده شدن جامعه از هر گونه خطری که فتنه انگیز باشد، شناخت حامیان و دلسوزان اصیل انقلاب اسلامی از حامیان غیر اصیل و آشکار شدن ماهیت افراد اهل بصیرت و بیبصیرت از جمله فواید وقایع سال ۸۸ محسوب میشود.

وی با اشاره به جنبههای منفی حوادث سال ۸۸ بیان کرد: تحمیل هزینههای جبران ناپذیر، حرمت شکنی و هجمه به ارزشها و باورهای دینی در بعد داخلی، ریزش نیروهای انقلاب و نظام، ایجاد شکاف در بین ملت، تحمیل هزینههای اقتصادی و زیر سوال بردن نهادهای قانونی مانند شورای نگهبان و بسیج از جنبههای منفی فتنه سال ۸۸ بود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نیروی دریایی سپاه با مهم خواندن پیامد فتنه در جریان مقاومت و بیداری اسلامی، عنوان کرد: افتخار ایران اسلامی، مردم سالاری دینی است که الگوی جنبشهای اسلامی منطقه برای سرنگونی دیکتاتورهای حاکم و جایگزینی الگوی مردم سالاری دینی در کشور خود بوده است، اما انتخابات ریاست جمهوری که بستری برای تحقق و تثبیت مردم سالاری دینی به شمار میرود از سوی جریان فتنه به چالش کشده شد.

وی افزود: این واقعیت را نمیتوان انکار کرد که در حالی که برخی از خواص در داخل کشور، تحت تاثیر سناریوها و تشکیکهای جریان فتنه قرار گرفتند و به آنها پیوستند، برخی نیز با تحلیلهای وراونه و درست پنداشتن دروغهای رسانههای فتنه و یا با سکوت معنی دار، عملا بر تردیدها دامن زده و فضا را برای عمق بخشی فتنه مساعد کردند.

داستان با اشاره به اینکه دوست و دشمن همگی اعتراف نمودند که اگر مدیریت و تدابیر مقام معظم رهبری نبود آنها به راحتی اهداف شوم خود را منزل میرساندند، بیان کرد: وجه تمایز این نظام با نظامهای دیگر، برخورداری از نعمت ولایت است که این بار هم خودش را در این عرصه نشان داد و رهبر معظم انقلاب با صبر حوصله و هدایتگریهای مدبرانه و صحیح جامعه را از خطرات و هجمههای شیاطین باز داشت.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: مردم به تبعیت از هدایتگریهای رهبر فرزانه انقلاب، تمام نقشههای شوم دشمن را نقش بر آب کرده و در تاریخ انقلاب اسلامی این حرکت بصیرت گونه، مخلص و به موقع را به ثبت رساندند.

وی ادامه داد: بدیهی است جماعتی که به بهانه انتخابات اردوکشی خیابانی کردند و از گرفتن جان و مال مردم هیچ ابایی نداشتند و تا هتک اعتقادات بنیادین شیعه رسیده بودند، میبایست به مجازات اسلامی برسند. اعمال مجرمانهای که از سوی برخی عناصر که خود را متعلق به انقلاب و نظام میپنداشتند اتفاق افتاد در محکمه عدالت قابل بخشش نیست که بازخوانی هر کدام میتواند برای اهل بصیرت عبرت آموز باشد.

داستان با اشاره به اینکه دیری نپایید که مشخص شد اتاق فکر هتک حرمت عاشورا در خارج از مرزها، اغتشاشات را سازماندهی میکرده، اذعان کرد: جالب اینکه یکی از رسانههای ضد انقلاب (بیبیسی) با هماهنگی، مرخصیهای تعطیلات کریسمس خود را لغو کرده بود تا در روز عاشورا بتواند سرویس لازم را به آشوبگران ارائه بدهد. رسانههای بیگانه مانند بیبی سی، العربیه، و صدای آمریکا نیز اقدامات اغتشاشگران در روز عاشورا را به طور ویژه پوشش دادند.

وی با اشاره به حمایت رسانهها و عناصر خارجی از فتنه گران گفت: "مایک هامبر" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی بیانیهای بر حمایت از اغتشاشگران تاکید کرد. روزنامه دیلی تلگراف یک هفته پس از این جنایت با بیان اینکه اتفاقات اخیر ایران یکی از دلایلی است که باعث شده، خستگی از تن اوباما بعد از تعطیلات کریسمس بیرون نرود، گفت که باراک اوباما پس از اغتشاشات روز عاشورا در ابراز حمایت از اغتشاش گران ایرانی متعهد شد که در تمامی رویدادهای غیر منتظره از اغتشاشگران در ایران حمایت کند.

داستان افزود: وزارت خارجه فرانسه نیز با مداخله در امور داخلی ایران، حمایت خود را از فتنه انگیزیهای روز عاشورا اعلام کرد. برنار والرو سخنگوی دولت سارکوزی ضمن ابراز نگرانی شدید از درگیرهای روز عاشورا میان اغتشاشگران و نیروهای امنیتی افزود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار