سردار بختیاروند در گفت‌و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

حماسه 9 دی انقلابی در رویارویی مستقیم با استکبار جهانی بود

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه گفت: کسانی که به فتنه 88 بعنوان یک سوء تفاهم نگاه می کنند یا خیلی ساده لوح اند و یا به راحتی می شود گفت خائن هستند.
کد خبر: ۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱ - 01January 2014

حماسه 9 دی انقلابی در رویارویی مستقیم با استکبار جهانی بود

سردار بختیاروند فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص حماسه 9 دی اظهار داشت: 9 دی انقلابی در رویارویی مستقیم با استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده مردم ایران بود که علی رغم برنامه ریزی های طولانی مدت، با شکست مفتضحانه ای روبرو شدند.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش منافقین و توطئه گران داخلی افزود: منافقین که همگی از آبشخور ملعون بن ملعونی مثل رجوی نوشخوار می کنند در فتنه 88 تلاش خود را برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دادند و با توطئه گران داخلی هم پیمان و همدست شدند تا به مقصود شوم خود برسند که البته با درایت مقام معظم رهبری و مردم بصیر میهن اسلامی همه توطئه ها نقش بر آب شد .

وی همچنین در خصوص پیامد های امنیتی حماسه 9 دی گفت: اگر برنامه ریزی های دشمن، توهین های متعددی مانند اهانت به ساحت امام خمینی (ره)، حرمت شکنی عاشورا و حمله به ولایت مطلقه فقیه ادامه پیدا می کرد و واکنشی از سوی جامعه صورت نمی گرفت، دشمن به همه اهداف شوم خود می رسید. گرچه بعد از دولت آقای خاتمی، دشمنان آمریکایی و غربی  برنامه ریزی هایی را در جهت براندازی نظام انجام داده بودند و می خواستند توسط مهره های سوخته قبل و بعد از انقلاب، آنها را به اجرا درآورند.

سردار بختیاروند ادامه داد:  یکی از ثمرات فتنه 88 از نظر سیاسی، شناخت مرد از نامرد بود. بسیاری از چهره های موجه در این میدان شناخته شده و باطن خود را نمایان کردند. عمق دیدگاه برخی افراد نیز به آزمایش گذاشته شد که البته در این میان  یک عده فریب خورده نیز به حیثیت کشور لطمه وارد کردند.

وی با اشاره به نقش رهبری در کنترل بحران فتنه 88 و عبور سرافرازانه از این فتنه و فضای غبارآلود آن گفت: التهابی که به علت فریب عده ای از مردم در فتنه 88 بوجود آمد، مسئله کوچک و بی اهمیتی نبود. در این میان کسانی بودند که به اغتشاش و درگیری مسلحانه هم فکر می کردند که مقام معظم رهبری با صبر پیامبرگونه خود توانستند افراد معتقد به نظام و آرمان های انقلاب را آرام نگه داشته و با آگاهی بخشی مقام معظم رهبری در خصوص ابعاد پیچیده فتنه و عملکرد فتنه گران، چهره منفور آنها برای همه دلسوزان و علاقه مندان نظام مقدس جمهوری اسلامی آشکار شد.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: این افراد مطرود به سبب جنایاتی که مرتکب شده اند، دیگر در جامعه طرفدار و یا دلبسته ای  ندارند و اگر توسط مقام معظم رهبری کنترل نمی شدند، ممکن بود به درگیری های شدید تری دامن بزنند. یکی از مقاطع حساسی که مقام معظم رهبری در آن با ایفای نقش عالمانه خود موجبات پیروزی بر فتنه گران را فراهم ساختند، تقابل با  پشتیبانی رسانه ای و دروغ پراکنی غرب در رسانه های گروهی و سایت ها بود که شاید بتوان گفت اوج مدیریت مقام معظم رهبری و هدایت ایشان را به منصه ظهور گذاشت.

وی با تاکید بر پشتیبانی همه جانبه امپریالیسم رسانه ای از فتنه گران و ایفای نقش کاربردی و راهبردی مقام معظم رهبری در این برهه حساس افزود: اگر تدبیر و آگاهی بخشی ایشان نبود، کشور دچار همان مشکلاتی می شد که اکنون مردم سوریه با آن دست و پنجه نرم می کنند.

سردار بختیاروند در خصوص حضور منافقین در حوادث میدانی فتنه و پشتیبانی فتنه اظهار داشت: این فتنه در حد بالایی برنامه ریزی شده بود که مهمترین هدف آن را می توان احیای رژیم منحوس و فاسد اسرائیل دانست؛ زیرا اگر در جهان اسلام ضربه ای به جمهوری اسلامی وارد بشود، آن روز عید صهیونیست ها است؛ بنا بر این هر جا که آمریکا و ایادی غرب بدنبال شکستن حلقه مقاومت برآمدند باید بدانید که یک طرف قضیه حتما منافقین هستند.

وی ادامه داد: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و دولت های غربی حلقه ای را تشکیل دادند تا با برنامه ریزی مناسب و پشتیبانی از منافقین و عناصر فریب خورده خود بتوانند ضربه ای را به پیکره نظام جمهوری اسلامی وارد کنند که البته باید این  اتفاق را در خواب ببینند.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه همچنین در مورد ماهیت مردمی حرکت 9 دی تصریح کرد: مردم ما در 15 خرداد 42 و بهمن ماه 57 و نیز دوران دفاع مقدس و عرصه های تاریخی دیگر بصورت خودجوش و متحد به میدان آمده اند و از نظام و حرکت ضد استکباری خود دفاع کرده اند و همیشه با هوشیاری تحسین برانگیز خود نشان دادند که هنوز بصیرت ولایی در مردم زنده و به روز است. از سوی دیگر برای دشمنان نظام هم روشن شد که مردم همیشه یک قدم جلوتر از مسئولین خود حرکت کرده و به تکلیف خود عمل خواهند کرد.

9دی خط بطلانی بر همه برنامه ریزی های دشمنان غربی ایران بود

وی افزود: هیمنه برنامه ریزی ها و پشتیبانی های رسانه ای و مادی و نیز القائات ضد ایرانی دشمنان نظام با خلق حماسه 9 دی درهم شکست و مردم به دشمنان نشان دادند که غیرت ایرانی همواره بر همه بی تفاوتی ها غلبه کرده و آنچه که در خون آنها جریان دارد وفاداری به انقلاب و اساس انقلاب اسلامی یعنی اسلام است. همچنین بار دیگر به دشمنان اسلام ثابت کردند که اهانت به امام مظلوم شیعیان، تنها حکم مرگ اهانت کنندکان را امضا می کند. آنجا که دین، تمامیت ارضی کشور و ولایت مطلقه فقیه مورد جسارت و تعدی قرار می گیرد غیرت مردم به مقابله با آن خواهد پرداخت و تکلیف دشمنان نظام را همانند 22 بهمن ماه 57 و 9 دی 88 با همان جوش و خروش عظیم یکسره خواهند کرد.

سردار بختیاروند با اشاره به تلاش برخی افراد در زمینه القای سوء تفاهم 88 به جای فتنه 88 اظهار داشت: اینها  می خواهند مردم را بی تفاوت به نظام و حوادث فتنه جلوه بدهند؛ در حقیقت بی تفاوت ساختن مردم نسبت به مسائل کشور یک نوع براندازی نرم است. شمشیر کشیدن به روی مردم بی گناه، قتل و ضرب و شتم بسیجیان، برهنه کردن ناموس ایرانی در انظار عموم و سردادن شعار نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی و شعار علیه ولایت فقیه جای هیچ سوء تفاهمی را باقی نخواهد گذاشت. اگر دشمن با توپخانه در خانه به سنگر ما و به مساجد ما شلیک کرد، فردا بگوییم سوء تفاهم بود؟ همانطور که همه شاهد بودیم رئیس جمهور آمریکا، وزیر امور خارجه آن، همدستان آنها در اسرائیل و برخی کشور های غربی از جریان فتنه حمایت کردند و اصل براندازی نظام را به راحتی در سخنرانی هایشان مطرح کردند و ما باید بر اساس همین سخنرانی ها بدانیم که هیچ سوء تفاهمی در بین نبوده است.

وی در پایان افزود: واقعا کسانی که به فتنه 88 بعنوان یک سوء تفاهم نگاه می کنند یا خیلی ساده لوح اند و یا به راحتی می شود گفت خائن  هستند. به نظر من نباید اجازه داد که این مسائل در جامعه مطرح شود، خیلی از آقایان فرزندان خود را به نیابت از خود در میدان فتنه 88 شرکت دادند و هزینه های مالی سنگینی را بر نظام تحمیل کردند.  امروز همان ها که از هزینه کردن برای براندازی نظام ترسی نداشتند، بحث سوء تفاهم را به میان کشیده اند تا خود را از اتهامات سنگین شان مبری سازند. اگر امروز ما زیر بار این تهمت برویم که همه این ماجرا یک سوء تفاهم بوده آیندگان از ما نخواهند پرسید که اگر سوء تفاهم بود چرا مسجد آتش زدند و یا چرا بسیج را به آتش کشیدند و پاره کردن تمثال امام خمینی (ره) چه بوده است؟ اگر همه اینها سوء تفاهم باشد باید بگوییم که اگر کسی بخاطر مواد مخدر و جنایت و . . . در زندان هست باید جرم آن ها را یک سوء تفاهم تلقی کنیم و همه را آزاد کنیم.

نظر شما
پربیننده ها