یادداشت؛

بدحالان کسانی هستند که در مسیر انقلاب از کشتی پیاده شوند یا جا بمانند

امروز کشتی انقلاب اسلامی به لطف و یاری خداوند بزرگ در مسیر خود و با‌‌ همان اهداف بلند و با آرامشی وصف ناپذیر در حال حرکت است. بد حالان کسانی هستند که در این مسیر از این کشتی پیاده شده یا جا بمانند.
کد خبر: ۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷ - 01January 2014

بدحالان کسانی هستند که در مسیر انقلاب از کشتی پیاده شوند یا جا بمانند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدارمحمود ساجدی فر در یادداشتی درباره حماسه ۹ دی مینویسد:

انقلابهایی که تا کنون در دنیا رخ داده است مانند انقلابهای بزرگ مثل انقلاب روسیه، انقلاب فرانسه و غیره علل و عواملی داشته است.

وقتی عمق آنها بررسی میشود عموما یا ریشه در مسائل اقتصادی یا در خواستههای صنفی یا کودتا دارند؛ یعنی ناسازگاری و بدرفتاری رژیمها باعث میشود از بین خانواده و یا ارتش آنها گروهی علیه دولت حاکم قیام و آن را سرنگون و خودش جایگزین شود.

معمولا بعد از اولین اقدام و سرنگونی آتش خشم مردم فرو مینشیند و مردم انقلابی هم شور خود را از دست داده و تاکنون در بین انقلابهای بزرگ دنیا، انقلاب اسلامی تنها نهضت مردمی است که تفاوت اساسی و بنیادی با سایر انقلابها دارد که در این مجال کوتاه فرصت بررسی مفصل و مطولی دلایل نسبت ولی فقط به چند مورد آن اشاره میشود.

-اولین تفاوت اساسی انقلاب اسلامی ایران خواستگاه آن است. انقلابی مذهبی و بر اساس مطالبات دینی و معنوی آنچنان در دل مردم جا پیدا کرد که آنها برای پیروزی تا پای فدای جان و مال ایستادند و ادعای خود را ثابت کردند

-دلیل دیگر رهبری انقلاب اسلامی است. وجود یک روحانی بیبدیل در طی حداقل ۲۰۰ سال گذشته، عالم عابد فیلسوف برجسته در فضایل اخلاقی مردمی و مردمشناسی و مسلط بر عموم روز و سیاستمداران را واقعا خیره کرد.

-حمایتهای مردم. حضور همه جانبه مردم از همه اقشار با سطح تحصیلات و دانش متفاوت بدون هیچ چشم داشتی در همه صحنههای تهدید آمیز و خطر آفرین از نمونههای بینظیر حمایت مردمی از یک انقلاب است.

-رویکرد انقلاب مسئولین و مدیران و رهبران انقلاب اسلامی بدون وابستگی فردی و گروهی و بدون طمعهای فردی برای پیروزی مدیریت و هدایت انقلاب اسلامی اقدام کردند.

دلایل فداکاری و ایثار و از خودگذشتی مردم و مسئولین چندی نیست که با چند سطر قابل پوشش باشد.

به همین خاطر بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی حتی صاحب نظران اهل فن که تاکنون در مورد انقلابات قلم فرسایی کردهاند از بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی واماندهاند.

-خطرات و نیرنگهای دشمنان تاکنون برای سرنگونی و یا انحراف انقلاب اسلامی طرفی نبسته است.

امروز کشتی انقلاب اسلامی به لطف و یاری خداوند بزرگ در مسیر خود و با همان اهداف بلند و با آرامشی وصف ناپذیر در حال حرکت است. بد حالان کسانی هستند که در این مسیر از این کشتی پیاده شده یا جا بمانند.

تاریخ آینده قضاوت کننده خوبی خواهد بود از عملکرد مردم در طی چند ساله عمر انقلاب اسلامی سبک باران ساحل عبودیت باید خود را وفق دهند که بازنده نباشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار