یادداشت

حماسه 9 دی پیوند مردم و رهبری را به رخ مخالفان کشاند

حماسه ۹ دی شاید بزرگ‌ترین حرکت خودجوش مردمی بود که از ایمان واقعی مردم برمی‌خاست و انگیزه‌ای کاملاً الهی آن را هدایت می‌کرد.
کد خبر: ۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶ - 30December 2013

حماسه 9 دی پیوند مردم و رهبری را به رخ مخالفان کشاند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "جواد کامور بخشایش" نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داده به بازخوانی حماسه ۹ دی و حضور مردم در این حماسه عظیم پرداخته و مینویسد:

حماسه یعنی شجاعت، صلابت و معنا و مفهوم حماسه سیاسی یعنی حضور فراگیر و گسترده مردم در صحنه دفاع از نظام و رهبری در بزنگاههای حساس تاریخ، همان که مصداقش را چهار سال پیش در ایران اسلامی شاهد بودم؛ حماسهای که در عین سیاسی بودن مقدس بود و جلوه تمام نمای بصیرت و عدالت خواهی و ایستادگی در برابر هر توطئهای.

حماسه ۹ دی که به حق "حماسه" عنوان گرفته است، پیوند ناگسستنی مردم و رهبری "ولایت فقیه" را بار دیگر به رخ مخالفان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی کشاند و مثلثی را نمایاند که در ضلع اول آن انقلاب و دستاوردهای آن، در ضلع پیوندی پایدار وابسته، رسوخ نیافتنی است.

مردم ایران اسلامی آن روز صحنه پرشوری از بصیرت خود را آشکار کرد و بر استواری اعتقاداتشان به ارزشهای دینی و آموزههای اسلامی و جایگاه ولایت فقیه تاکید کردند ونمایاندند که ولایت، ستون و خیمه نظام اسلامی وحافظ دستاوردهای انقلاب و امام است و در پرتو عنایات الهی، هدایتگر انقلاب ونظام اسلامی.

حماسه ۹ دی شاید بزرگترین حرکت خودجوش مردمی بود که از ایمان واقعی مردم بر میخاست و انگیزهای کاملاً الهی آن را هدایت میکرد.

با آنکه حادثه سال ۸۸ هزینههای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری بر پیکر کشور وارد آورد اما وقوع حماسه ۹ دی آن سال، بار دیگر بر نقش تعیین کننده مردم مهر تایید زد و ولایت پذیری آنان و حرکتشان در مسیر ولایت و پیروی از ولایت را به همگان نشان داد. در عظمت این حماسه همین بس که آن را از ایام الله نامیدند.

در نگاهی دیگر شاید ۹ دی را میدان آزمایش دیگر مردم ایران اسلامی در حمایت از انقلاب و اصول آن اطلاق کرد؛ میدانی که شاهد پیروزی و سربلندی همیشگی مردم بود و شگفتی جهانیان را به دنبال داشت.

مردم آن روز نشان دادند که حامی بیچون و چرای انقلاب و دستاوردهای آن، رهرو واقعی امام و شهیدان و پیرو راستین ولایت فقیهاند و هر جا و در هر مرحلهای احساس کنند انقلاب و ولایت به حضورشان نیاز دارند با ایمانی راستین حضور جدی خود را نشان میدهند و پشتیبانی واقعیشان را اعلام میدارند.

بیتردید حوادث سال ۱۳۸۸، در ادامه و تداوم نقشهها و ترفندهای دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی است، دشمنانی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به لطایف الحیلی در اندیشه براندازی آن گام برمی دارند و در هر حرکتی عمیقتر و شدیدتر از گذشته مجبور به عقب نشینی میشوند.

امام ملت ایران آگاهتر از آنی است که فرصت را در اختیار دشمنان و بدخواهان انقلاب قرار دهد. هر حرکتی از سوی دشمن ورق تازهای از دفتر بصیرت را بر روی مردم میگشاید و بر بصیرتشان میافزاید و هز چه به بصیرتشان افزوده میشود حمایتشان از انقلاب و رهبری راستین و عمیقتر میگردد.

حماسه ۹ دی در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان برگی زرین ماندگار خواهد بود. تاریخی که فراز و فرود زیادی پشت سر گذاشته است. اما بیتردید این حماسه آخرین حماسهای نیست که مردم خالق آن بودند. این مردم همواره در همه حال مترصد فرصتی برای نمایش بصیرت و ناکام گذاردن دشمنان انقلاب و رهبریاند.

 به قطع یقین تاریخ انقلاب اسلامی در ادامه مسیر خود شاهد چنین حماسههایی خواهد بود؛ حماسههایی که به فرموده مقام معظم رهبری "دست الهی" در آن دیده شد و خدا آن را هدایت کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار