یادداشت

تکیه بر توانمندی های داخلی یا لبخندهای خارجی

دشمن و جبهه دشمن را باید شناخت، لبخند دشمن را نباید جدی گرفت و نباید فریفته آن شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶ - 13February 2014

تکیه بر توانمندی های داخلی یا لبخندهای خارجی

خبرگزاری دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف حیات پر برکت خود به دلیل ماهیت ضد استکباری و تکیه بر گفتمان «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» همواره از سوی غربی ها با چالش ها و موانع گسترده ای روبرو شده است و ره آورد عبور سرفرازانه از هر کدام از این موانع، تجربه ای عظیم برای ملت بوده است.

بدیهی است، که این پیروزی های امروز حاصل لایه های متعددی است.

لایه آشکار این فتوحات، وجود عنصر «ولایت مطلقه فقیه» است، که در پیچ های تاریخی با روشنگری، بصیرت و فرزانگی همواره ملت را نسبت به نقشه ها و معادلات پیچیده جبهه استکبار آگاه کرده است.

لایه بعدی حضور ملتی آگاه و ولایت مدار است که با حضور دشمن شکن در بزنگاه ها، همواره دشمنان را مأیوس کرده اند.

اما مهمترین و حیاتی ترین موضوع، که اخیراً مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند «تکیه بر توانمندی های داخلی» است.

در این گذار رهبر معظم انقلاب بار دیگر با بصیرتی مثال زدنی نگاه همگان را به چشمه همیشه جوشان توانمندی های داخلی بازگرداندند، نیرویی که با اعتماد ملت و مسئولین همیشه دلیل برتری نظام اسلامی ایران بوده است. اما چند نمونه؛

1- در جنگ نابرابر تحمیلی که ابر قدرت ها با تجهیز یک مجرم، هشت سال بدون وقفه بر کشور و ملت مظلوم ما تاختند، مذاکره با آمریکا و مزدورانش ملت را روسفید نکرد بلکه حضور جوانانی چون حسین خرازی ها، احمد کاظمی ها، حمید باکری ها، ابراهیم همت ها،... جبهه استکبار را به زانو درآورد.

2- در زمان جنگ تحمیلی ما حتی یک توپخانه نظامی نداشتیم اما امروز جزء چند قدرت برتر موشکی جهان هستیم و سرچشمه توان بالای موشکی ما قطعاً از آمریکا وغرب نبوده، بلکه به همت شیرمردانی چون حسن تهرانی مقدم ها، حسن شفیعزاده ها، علیرضا ناهیدی ها،... این تلاش ها به ثمر رسیده است.

3- در زمینه هسته ای با تمام مانع تراشی ها و تهدیدات آمریکا و ایادی اش که آرزوی آشکار آنها از هم گسستن تمام پیچ و مهره های این تکنولوژی است! پیشرفت های شگرف سال های اخیر حاصل ممارست و مجاهدت دانشمندان جوانی همچون مصطفی احمدی روشن ها ، داریوش رضایی نژادها، مجید شهریاری ها، ... بوده است.

البته پیشرفت در سایر زمینه های نظامی، ساخت هواپیماهای جنگی، پهپادها، نانو تکنولوژی، همانند سازی، تولید رادیو داروها و داروهایی که در انحصار تنها یک کشور بوده، و صدها مورد دیگر حاصل روحیه انقلابی ملتی است که در عبور از گردنه های صعب العبور نگاهش به توانمندی های نیروهای داخلی اش بوده است، همان عامل اصلی که امروز ملت را بر قله عزت دنیا نشانده است.

 مقام معظم رهبری در این زمینه می فرمایند: "دشمن و جبهه دشمن را باید شناخت، لبخند دشمن را نباید جدی گرفت و نباید فریفته آن شد."(91/03/14)

محمدرضا فتاحی
                                                                                                                         
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار