استراتژی دشمن در پیچ تاریخی

از تهدیدات دشمن، فرصت بسازیم

در جنگ نرم دشمن سراغ سنگرهای معنوی، ایمان ها، معرفت ها، عزم ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور می آید که آنها را منهدم کند.
کد خبر: ۱۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ - 16February 2014

از تهدیدات دشمن، فرصت بسازیم

خبرگزاری دفاع مقدس: منطقه غرب آسیا از نظر ژئواستراتژیک و ژئوپلتیک از دیرباز نقش بسیار مهمی در معادلات سیاسی و اقتصادی جهان بازی میکند.

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و استقرار حکومتی اسلامی با ماهیت ضد استکباری در سایه ولایت فقیه در نبض این منطقه هیچگاه به مذاق ایادی جبهه استکبار خوش نیامد. تولد یک حکومت اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» در حیات خلوت آمریکا و هراس از ظهور یک قدرت اسلامی در منطقه و صدور مبانی و دکترین ناب آن به سایر کشورهای منطقه و در نهایت ایجاد جبهه مقاومت علیه صهیونیسم بین المللی تبدیل به کابوس همیشگی زورگویان غربی شد و لذا از همان ابتدا، شدیدترین واکنشها نسبت به خواسته ملتی که حکومت اسلامی را برگزیده بودند، اعمال شد. بنابراین با گذشت کمتر از ۲ سال از فجر انقلاب اسلامی، جبهه استکبار با تجهیز رژیم بعث عراق، نبردی ۸ ساله را به ملت ایران تحمیل کرد و مرزهای ایران اسلامی، آماج وحشیانهترین حملات قرار گرفت.

آنها با تجهیز گروهکهای پر شمار منافقین، ترور شخصیتهای برجسته نظام و بمبگذاریها، دامنه مبارزه را نه فقط در جبههها بلکه به تمام ابعاد جامعه گسترش دادند، و در این میان کلام امام راحل (ره) راه گشا بود که فرمودند: «بکشید مارا ملت ما بیدارتر میشود.» (۱۴ اردیبهشت ۱۳۵۸) و بار دیگر معمار کبیر انقلاب از تهدیدات دشمن، فرصتی عظیم برای ملت خلق نمودند.

جنگ تحمیلی بعد از ۸ سال به پایان رسید اما این جنگ نابرابر تا امروزهم منشأ برکات بیپایانی برای نظام اسلامی بوده است، تا آنجا که رهبر معظم انقلاب درباره جنگ تحمیلی واژه «ذخیره ی عظیم وگنج تمام نشدنی» (۳۱ شهریور ۱۳۸۴) را به کار بردند.

صد البته باید اذعان داشت، سلاح و سخت افزار جنگی عنصر پیروزی بخش گفتمان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نبود، بلکه ایمان، عقیده و پایبندی به ارزشهای اسلامی و شعارهای مکتبی تنها رمز پیروزی سپاه اسلام بود و اینها باز دارنده اصلی مرزهای خاکی و عقیدتی ما بود و توانست دندان طمع دشمنان را خرد کند.

بدیهی است دشمنان نیز به این موضوع پی برده و تغییر استراتژی مشهود مستکبران از میدان جنگ سخت به جنگ نرم مهمترین برهان این مدعاست و امروز تیر و ترکشهای سربی جای خود را به امواج نامرئی دادهاند که به قصد عقاید و سبک زندگی اسلامی شلیک میشود و هدف دشمن در کلام رهبری به روشنی تبیین شده، آنجا که فرمودهاند: «جنگ نرم یعنی ایجاد تردید دردلها وذهنهای مردم.» (۹ تیر ۱۳۸۸)

دشمن، امروز با ابزار رسانه اهداف خود را در دنیا پیش میبرد، بنگاههای دروغ پراکنی و کمپانیهای هالیوودی با تمام توان از تجاوزات و خونریزیهای جبهه استکبار به رهبری شیطان بزرگ در اقصی نقاط جهان مثل ویتنام، عراق، افغانستان،... و حتی از رسوایی اظهر من الشمس لانه جاسوسی، فیلمهای ارزشی میسازد! به طوری که بعد از تماشای آن مخاطب احساس میکند که آمریکا و مزدورانش یک تنه در دنیا در راه اعتلای ارزشهای بشری در حال مبارزهاند!

اما در طرف دیگر تلاش مسئولان داخلی چه جایگاهی دارد؟ ما هنوز در ابتداییترین قدم در ساخت اثری شایسته که فقط گوشهای از مظلومیت ملت ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس یا معجزه بزرگ ملت در انقلاب ۱۳۵۷ را بیان کند، ماندهایم. دشمنان ما از افسران خیالی و موجودات ماوراءالطبیعه و موهوم! در جهت استحکام جبهه پوشالی خود کمک میگیرند حال آنکه ما هنوز نتوانستیم شخصیتهای ناب و بینظیری همچون شهید محمد ابراهیم همت، شهید احمد کاظمی، شهید حسین خرازی، شهید حمید باکری، شهید حسن تهرانی مقدم، شهید احمد متوسلیان، شهید حسن باقری و بسیاری دیگر از سرداران شهید را گه هریک درس آموزی ملتی هستند و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب «معجزه انقلاب» هستند و حتی از یادگاران و شهدای زنده دوران حماسه همچون رحیم صفوی، غلامعلی رشید، محمدعلی جعفری، امیرعلی حاجیزاده، قاسم سلیمانی و... که فقط نمونههایی از بحر عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و مجاهدتهای آن زمان هستند به نسل جوان خود معرفی کنیم.

این غفلت هاست که دشمن را در پیشبرد اهداف شیطانی خود امیدوار میکند و آنها را به تحرک بیشتر به ویژه در حوزه جنگ نرم وا میدارد.

دراهمیت این عرصه مقام معظم رهبری فرمودهاند: «در جنگ نرم دشمن سراغ سنگرهای معنوی، ایمانها، معرفتها، عزمها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور میآید که آنها را منهدم کند.» (۲مهر۱۳۸۸)

ملت بزرگ ایران هرگاه در برابر کینه ورزیها از خود صبروایستادگی نشان داد خدای متعال نیز اجر آن را عطا فرمود و امید است امروز نیز با مقاومت در عرصه جنگ نرم و در مراحل مختلف نشستهای دیپلماتیک وعده الاهی محقق شود. در باب اهمیت ایستادگی رهبری (مدظله العالی) فرمودهاند: «۳۰ سال است که دشمنان علیه ملت ایران دارند تلاش میکنند، کار میکنند، اما ملت ایران به برکت ایستادگی خود، به برکت ایمان خود، روز به روز قوی تر شده است، دشمن هم روز به روز ضعیف تر شده است.» (۴ آذر ۸۹)

اگر دشمنان قسم خورده ملت بزرگ ایران، از سر استیصال میگویند قصد – و البته توان - براندازی نظام ایران را ندارند، حکایت از یک ایستادگی و مجاهدت ۳۵ ساله دارد و البته این به برکت اسلام، تدابیر رهبری فرزانه و آگاه است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار