دیدار مجتهدزاده با رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور دیدار و گفت‌ و گو کرد.
کد خبر: ۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ - 13January 2014

دیدار مجتهدزاده با رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، با اشاره به اینکه فعالیتهای زنان در انقلاب و دوران دفاع مقدس عمدتا در مساجد هدایت و انجام میشد، مهمترین علل پیروزی در دفاع مقدس را حضور خالصانه زنان در این عرصه دانست.

وی افزود: امام راحل عظیم الشان می فرمودند "نهضت را از راه مساجد - که دژهای محکم اسلامند - زنده نگه دارید و با شعارهای اسلامی آن را پیش برید" بنابر این مساجد با توجه به حضور اقشار مختلف مردم و به ویژه زنان متدین می توانند در ترویج فرهنگ دفاع مقدس از ظرفیت های موجود، موثرتر باشند.

شور و اشتیاق زنان و خانوادهها و بهرهمندی از ظرفیت مساجد می تواند الگوی فعالیت های امروز در عرصه های مختلف و به ویژه ترویج فرهنگ ایثار در میان نسل جدیدی که صحنههای خداپسندانه حضور زنان را ندیده و حتی کمتر آن را به گوش شنیده اند، باشد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: روحیه ولایتمداری و بصیرت زنان و خانواده ها و همچنین ایمان به خدا و اعتقاد به درستی مسیر، شور و نشاط و عزم آن ها را در اعزام عزیزانشان به جبهه های حق علیه باطل ، حضور مستقیم و غیر مستقیم و پشتیبانی از رزمندگان جزم نمود .

مجتهدزاده استفاده از ظرفیت مساجد را به عنوان یکی از راهبردهای مورد توجه سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان وتصریح کرد: جهت گیری مذهبی در انقلاب و دفاع مقدس به دلیل هدایت معنوی علمای دینی در مساجد روز به روز افزایش پیدا کرد و نقش مذهب و ارزش های معنوی آن چنان نهادینه گردید که انقلاب ما در میان صاحبنظران دنیا به  انقلاب فرهنگی معروف شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به رویکرد مسجدمحور در فعالیتهای سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس؛ ادامه داد: ایمان و اعتقاد اسلامی  منجر به حماسه آفرینی زنان و فرزندان رشید آنان گردید.

مجتهدزاده در پایان سخنان خود ضرورت ایجاد دبیرخانه شورای هماهنگی دستگاههای متولی امور فرهنگی را در جهت هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری در ترویج فرهنگ دفاع مقدس ضروری خواند.

در این نشست، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بر شناساندن نقش شهدا به نسل جوان تاکید و رویکرد مسجد محور در ترویج فرهنگی ایثار را مثبت و ضروری ارزیابی کرد.

حجت الاسلام حاجعلیاکبری ضمن ابراز خرسندی از تشکیل سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، بر ضرورت وجود آن تاکید کرد.

وی تعامل دو سازمان امور مساجد کشور و نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس را در جهت هم افزایی و پیشبرد اهداف نظام و تعمیق باورهای دوران دفاع مقدس بسیار مفید دانست.

در پایان این جلسه مصوب شد تا در نشست کارشناسی بین مدیران سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و سازمان امور مساجد کشور راهکارهای دستیابی به ترویج فرهنگ ایثار در مساجد بررسی شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار