رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس:

اسامی هفت هزار بانوی شهید دفاع مقدس تاکنون ثبت شده است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به ثبت اسامی هفت هزار زن شهید در کشور گفت: در این سازمان با هدف جمع آوری اسامی شهدای زن به تفکیک هر منطقه عمل می شود.
کد خبر: ۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴ - 18January 2014

اسامی هفت هزار بانوی شهید دفاع مقدس تاکنون ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مریم مجتهدزاده" در نشست هم اندیشی با زنان دفاع مقدس در اهواز با ذکر این نکته که از آغاز فعالیت سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس حدود ۲ ماه میگذرد، افزود: این سازمان سه ماموریت را دنبال میکند که نخستین ماموریت و هدف آن ثبت و ضبط خاطرات بانوان در دفاع مقدس است.

وی گفت: خوزستان در این زمینه به عنوان استانی که خط مقدم جبهه بوده و مردم آن به شکل مستقیم درگیر جنگ بودهاند و پشتیبانی معنوی و مادی از جنگ داشتهاند، استان مقدم در این ماموریت و مردم این استان گنج دفاع مقدس هستند.

مجتهدزاده افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس در استان خوزستان مردم در بسیاری از شهرها به شکل مستقیم در جنگ حضور داشتند و تاثیرات بسیاری در پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی به وجود آوردند.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری از جنگ به عنوان عبرت و گنج یادد میکنند، مردم خوزستان گنج دفاع مقدس هستند.

مجتهدزاده افزود: کشور ما پیش از انقلاب محل امن مستکبران بود و پس از انقلاب این مستکبران وحشت کردند و خواستند انقلاب را نابود کنند ولی به برکت آن ایثارگریها و رشادتها توانستیم بر استکبار پیروز شویم و امروز عزت، اقتدار و پیشرفتهای علمی و سیاسی دستاورد آن دفاع مقدس است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه در ماموریتهای سازمان ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس پس از ۲۵ سال چگونه باید عمل کرد، تصریح کرد: پیش از این اقداماتی به صورت مختصر انجام میشد ولی این کافی نیست و باید از طریق دستگاهی که ماموریتش است، انجام شود.

وی گفت: در ثبت خاطرات باید به شکل حرفهای و تخصصی نگاه کنیم و دیگر اینکه این خاطرات تاریخ کشور ما را میسازد و باید تاریخ به درستی ثبت شود، زیرا مسائل روانشناختی، علمی و دیگر مسائل هرکدام دنیایی برای خود دارد.

مجتهدزاده با بیان اینکه هیچ استانی مانند خوزستان درگیر جنگ نبوده و بار جنگ بیشتر بر دوش مردم خوزستان بود تاکید کرد: این آثار باید ثبت و به نسلهای آینده منتقل شود.

وی افزود: تاریخ هویت ما را شکل میدهد و باید رشادتهای رزمندگان و مردم در تاریخ ثبت و ایثارگریهای کسانی که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادند تبیین شود.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد که این آثار تنها از طریق بیان خاطرات به ویژه از سوی کسانی که مستقیما در جریان مبارزه بودهاند، منتقل میشود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ماموریتهای دیگر این سازمان تلاش در جهت ارتقاء جایگاه و منزلت اجتماعی خانوادههای ایثارگران و نشر معنوی آثار دفاع مقدس است که این آثار در موزهها و یادمانهای دفاع مقدس نشر میشوند.

وی تصریح کرد: منع تسلیحات شیمیایی که در همه دنیا به عنوان قانون وجود دارد، در جنگ تحمیلی به راحتی علیه کشور ما اتفاق میافتاد و آسیبهای وارده به زنان و کودکان نشان دهنده این عمل غیر انسانی و غیرنظامی بودن ابعاد جنگ را نشان میدهد.

مجتهدزاده با بیان اینکه این موارد باید به مجامع بین المللی شکایت شود خاطرنشان کرد که برای جمع آوری آثار جنگ و خاطرات دفاع مقدس با بسیج، بنیادهای دفاع مقدس و دستگاههای مرتبط با این موضوعات مکاتبه خواهد شدو در این زمینه فراخوان و جمع آوری اطلاعات به شکل مستقیم انجام میشود.

وی افزود: پس از ثبت و ضبط خاطرات از بین زنان ایثارگر در دفاع مقدس، شاخصهایی تعیین و بر اساس آن شاخصها از زنان رزمنده و ایثارگر تجلیل خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار