مجتهدزاده:

بیان خاطرات دفاع مقدس به دور از داستان‌پردازی باشد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: خاطرات جنگ و حقیقت دفاع مقدس باید به صورت واقعی بیان شده و به دور از داستان‌پردازی باشد.
کد خبر: ۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹ - 02December 2013

بیان خاطرات دفاع مقدس به دور از داستان‌پردازی باشد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نشست زنان مدافع شهر مریوان که در این سازمان برگزار شد، با اشاره به فعالیتهای پیش روی این مجموعه اظهار داشت: جمعآوری، ثبت و حفظ خاطرات زنان انقلاب و دفاع مقدس، یکی از اهداف اصلی این سازمان است.

وی با بیان اینکه ثبت خاطرات نیازمند برنامهریزی و هماهنگی است، خاطرنشان کرد: خاطرات و اسناد دفاع مقدس را باید به گونهای برای نسل جدید بیان کرد که نقش الگودهی آن حفظ شود، زیرا این خاطرات، تاریخ را بیان میکند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: خاطرات جنگ و حقیقت دفاع مقدس باید به صورت واقعی بیان شود و از داستان پردازی خودداری کرد.

وی هدف از برگزاری این جلسه و جلسات مشابه را مشارکت زنان حاضر در دفاع مقدس در روند ثبت خاطرات آنها دانست و گفت: این زنان با اعزام همسر و فرزندانشان به جبهه و نیز حضور در پشت جبهه، صحنههای ماندگاری را در تاریخ به وجود آوردند.

در ادامه از زنانی که در زمان جنگ در شهر مریوان حضور داشتند، خاطرات خود را از آن دوران بیان کردند.

یادآور میشود؛ پیش از این نیز نشست زنان مدافع شهر بانه و نویسندگان دفاع مقدس به همت سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، برگزار شده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار