مریم مجتهدزاده عنوان کرد

نقش بانوان در دفاع مقدس ستودنی است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت بانوان در دفاع مقدس گفت: بانوان در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس اعم از مباحث آموزش، تبلیغات و پشتیبانی از رزمندگان نقش مهم و قابل تقدیری را ایفا کردند.
کد خبر: ۱۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴ - 09February 2014

نقش بانوان در دفاع مقدس ستودنی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از بیرجند، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت بانوان در دفاع مقدس در نشست هم اندیشی زنان دفاع مقدس در بیرجند اظهار کرد: همزمان با ۲۳ مهر ماه سال جاری با حکم سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت بانوان در دفاع مقدس کشور با هدف ترویج و انتقال ارزشهای دفاع مقدس تشکیل شد.

وی در ادامه ثبت خاطرات و وقایع تاریخی، ایثار و از خود گذشتگی بانوان در دوران دفاع مقدس، نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقابله با جنگ نرم را از مهمترین اهداف تشکیل این سازمان عنوان کرد و افزود: تمام وقایعی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده است را باید به صورت تخصصی و شفاهی ثبت و ضبط شود.

مجتهدزاده با بیان اینکه بانوان در تمامی عرصهها اعم از مباحث آموزش، تبلیغات و پشتیبانی از رزمندگان اسلام نقش حساس و مهمی را برعهده داشتند، تصریح کرد: ایجاد آرامش در محیط خانواده و رزمندگان، ایجاد روحیه تشویق و ترغیب برای حضور گسترده در جبهههای نبرد حق علیه باطل، ایثار و از خود گذشتگی، امداد و... از مهمترین فعالیتهای بانوان در آن دوران بوده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت بانوان در دفاع مقدس از بانوان جانباز به عنوان اسوههای ایثار و مقاومت یاد کرد و اظهار کرد: باید روحیه ایثار، گذشت، شهادت طلبی و تلاش برای رسیدن به پیشرفتهای علمی به نسل جوان انتقال یابد.

وی تاکید کرد: شهدای دفاع مقدس دِین عظیمی بر گردن ما دارند لذا باید به هر شکلی که میتوانیم به ساحت مقدس آنان ادای احترام کنیم.

مجتهدزاده در ادامه با اشاره به تفاوت و تمایزهای انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابها و جنگهای حادث شده در جهان، خاطرنشان کرد: داشتن یک ماهیت دینی و اسلامی، حضور تمامی اقشار مردم در جنگ، تحمیل جنگ همزمان با پیدایش و ایجاد انقلاب اسلامی، تقابل با تمامی قدرتهای استکبار جهانی با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات نظامی از مهمترین مسائلی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت بانوان در دفاع مقدس، مقام معظم رهبری را در کشور ایران فصل الخطاب خواند و گفت: اگر فرامین مقام معظم رهبری نبود پیروز نمیشدیم و تا زمانی که به فرامین امام عمل کنیم، پیروزمیدان هستیم.

وی در پایان بیان کرد: تقویت مولفههای ایثار، صبر و مقاومت برای مقابله با جنگ نرم دشمن ضروری است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار