از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس؛

نشست هم اندیشی میراث‌داران دفاع مقدس برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی میراث‌داران دفاع مقدس (دختران جوان)، به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲ - 10December 2013

نشست هم اندیشی میراث‌داران دفاع مقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز در نشست هماندیشی میراثداران دفاع مقدس (دختران جوان) با اشاره پشتیبانی معنوی زنان از جنگ، اظهار کرد: پشتیبانی معنوی و عاطفی زنان در اعزام فرزندان و همسران به جبهههای جنگ، عامل حضور حداکثری مردان در جبهه بود.

وی با بیان اینکه بعد از سالها از پایان جنگ تحمیلی به موضوع نقش زنان در دفاع مقدس پرداخته شده، گفت: پیشتازی زنان در دوران دفاع مقدس موضوعی است که بسیار زودتر باید به آن پرداخته میشد.

مجتهدزاده بیان کرد: دفاع مقدس نیازمند بررسی از جنبههای گوناگون است؛ یکی از مسائل نیازمند بازبینی، این است که خانوادهها چگونه حاضر شدند از عواطف خود گذشته و جوانان را به جبهه بفرستند.

وی با اشاره به حضور جوانان در جبهههای جنگ خاطرنشان کرد: این جوانان در حالی به جبههها اعزام شدند که خودباوری در آنها تقویت شده بود و توانستند با این حضور، قابلیتهای خود را به منصه ظهور برسانند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، بیان کرد: روحیه معنوی و خودباوری و تحول معرفتی که در جوانان ایجاد شد نیازمند بررسی است، باید دید چه عواملی باعث شد جوانانی که در بهترین شرایط مادی بودند همه چیز را رها کرده و به جبههها بروند.


مجتهدزاده با بیان اینکه جنگ باعث پیشرفتهای مختلف شد، اذعان کرد: استکبار دیگر به فکر جنگ سخت نیست و میخواهد با استفاده از جنگ نرم به اصول و مبانی اعتقادی ما ضربه بزند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: روحیه ایثار، فداکاری و گذشت در جامعه نیازمند احیای مجدد است و دستیابی به این امر نیز نیازمند سه مولفه آرمان، واقعیت و راهبرد است.

وی با بیان اینکه آرمانهای شهدا، هویت و تاریخ ما را تشکیل میدهد، گفت: این موارد باید ثبت و ضبط شده تا به نسل جدید انتقال داده شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار