مدرس حوزه علمیه حقانی قم:

روز قدس ابتکار امام خمینی(ره) برای ساماندهی اسلام در مقابل یهود است

روز قدس از ابتکارهای امام خمینی(ره) برای ساماندهی جهان اسلام در مقابل یهود است. ایشان ادبیاتی را به دنیا عرضه کرد که در آن شیاطین، تحت محوریت آمریکا با اسم و مصداق به دنیا معرفی شدند.
کد خبر: ۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ - 31July 2013

روز قدس ابتکار امام خمینی(ره) برای ساماندهی اسلام در مقابل یهود است

حجت الاسلام والمسلمین "روح الله حریزاوی" مدرس حوزه علمیه حقانی قم، در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس، گفت: آنچه امروزه به عنوان بیداری اسلامی شاهدیم یکی از دستاوردهای روز قدس است، زیرا تا قبل از آن مساله فلسطین به عنوان یک اختلاف ارضی تلقی میشد که میگفتند باید از جنبه حقوقی در سازمان ملل بررسی شود.

وی ادامه داد: اما امام خمینی(ره) از منظر دیگری این موضوع را بررسی کرده و اسراییل را یک غده سرطانی نامیدند که هدفش نابود کردن اسلام است.

مدرس حوزه علمیه حقانی قم، با بیان اینکه بحث هایی که اکنون در جامعه بین الملل مطرح می شود نتیجه مباحثی است که امام به دنبال آن بود، خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمن برای سرکوب مسلمانان از ابزار و افکار آنها استفاده می کند که نمونه آن نیز جریانی به نام سلفیون در سوریه، فلسطین و مصر است.

وی ادامه داد: سلفی گراها همان وهابیون هستند که رهبر فکری آنها "ابن تیمیه" و رهبر سیاسی آنها "محمد بن عبدالوهاب" است. شعار اصلی آنها نیز رجوع به سلف صالح یا سنت های اولیه اسلام و تفکر آنها تفکری متحجر و مبتنی بر مبارزه با مدرنیته است.

حریزاوی، با بیان این پرسش که چگونه غرب که طرفدار مدرنیته است از گروههایی که مخالف مدرنیته اند حمایت می کند، گفت: آنها از عربستان، قطر و ترکیه از جهت تقویت اندیشه سلفی حمایت میکنند و لذا به این موضوع جز با دید فتنه نمیتوان نگریست. غرب و اسراییل با سازماندهی کشورهای عربی جریانی را تقویت کردند که در سوریه، مصر و .. در حال جنایت است و این همان موضوعیست که امام پیش بینی کردند.

وی افزود: مخالفان بشار اسد نیز می گویند ارتش سوریه ارتش صهیونیستی است در حالی که خودشان با حمایت رژیم صهیونیستی فعالیت میکنند.

حریزاوی با بیان خاطره ای از سفرش به عربستان گفت: هنگامی که در آن کشور بودم یکی از جوانان وهابی به من گفت: سپاه ایران سپاه صهیونیستی است. نکته جالب توجه در سخن او این بود که رسانه های آنها ایران را که مظهر مبارزه با اسراییل است به عنوان نماد همراهی با صهیونیست معرفی کرده اند.

مدرس حوزه علمیه حقانی قم، اظهار کرد: بر اساس آنچه که در روایات آمده، عصر ظهور حضرت حجت عصری است که جریانی به نام سفیانی (جریانی وابسته به ابوسفیان) ظهور میکند. لعن اباسفیان در زیارت عاشورا نیز لعن یک اندیشه و جریان فکری است که بسیاری از علما معتقدند مربوط به تحولاتی است که در کشورهای اسلامی میبینیم.

وی ادامه داد: سلفیون بسیار به ابوسفیان و معاویه علاقه مند هستند و عناد و دشمنی فراوانی با اهل بیت دارند. اولین مبارزه آنها هم با شیعیان است.

حریزاوی خاطرنشان کرد: ما در راهپیمایی روز قدس امسال بار دیگر با حضور خود با تمامی این جریانات مبارزه کرده و بر آنها خط بطلان میکشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار