قدومی نماینده جنبش حماس در تهران:

وحدت کشورهای عربی و اسلامی زمینه ساز نابودی رژیم صهیونیستی است

نماینده جنبش حماس در ایران مطرح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی مساله فلسطین و قدس از جدول اولویت‌های امت اسلامی و عربی خارج شده و به شدت مورد غفلت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵ - 02August 2013

وحدت کشورهای عربی و اسلامی زمینه ساز نابودی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران با بیان اینکه روز جهانی قدس سنت حسنه ای بود که امام خمینی (ره) آن را بنیان نهاد، گفت: بدون شک اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی(ره) تاثیر بسیار زیادی در وحدت و یکپارچگی ملتهای مسلمان از ابتدا تاکنون داشته است.

 نماینده حماس در ایران  ادامه داد: امام خمینی(ره) با متمرکز کردن نگاه ها به مساله قدس و فلسطین که تنها محور وحدت مسلمانان است، از سوی دیگر مسلمانان را به  حمایت و مسئولیت خود در یاری دادن ملت مسلمان فلسطین و رهایی قدس شریف متوجه می سازد.

قدومی با بیان اینکه همه ما  چه در داخل ایران و چه در سایر کشورهای اسلامی باید مساله قدس را همواره به یاد داشته باشیم و آن را گرامی بداریم، تصریح کرد: متاسفانه در شرایط کنونی مساله  فلسطین و قدس از جدول اولویتهای امت اسلامی و عربی خارج شده و به شدت مورد غفلت قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی ضمن ادامه روند یهودی سازی قدس  تلاش می کند تا میراث وآثار اسلامی و عربی  موجود در قدس  را از بین ببرد.

نماینده جنبش حماس در ایران با اشاره به بی نتیجه بودن مذاکرات صلح تاکید کرد: مذاکرات صلح از ابتدا تاکنون هیچ گاه  به نفع ملت فلسطین نبوده ودستاوردی برای این ملت  نداشته است بلکه ما اکنون نگران هستیم که این مذاکرات منجر به خسارت و ضایع شدن بسیاری از حقوق مردم فلسطین شود.

قدومی در ادامه گفت: دو جلسه ای که با حضور مذاکره کننده فلسطینی و نماینده رژیم صهیونیستی با نظارت آمریکا در واشنگتن برگزار شده به نوبه خود موجب نگرانی ما شده است زیرا تا بحال از نتایج این مذاکرات چیزی اعلام نکرده اند. که این موضوع نگرانی ما را بیشتر می کند باید مراقب باشیم تا نتایج مصیبت بار دیگری رقم نخورد.

نماینده جنبش حماس افزود: ما از مذاکره کننده فلسطینی می خواهیم که حقوق و وحدت ملت فلسطین را در نظر داشته باشد نه  اینکه با نشستن پای میز مذاکره و گفتوگو با صهیونیستها و آمریکاییها به آنها به خاطر جنایتهایشان درزندانی کردن مجاهدان قهرمان ما وتضییع حقوق مردم  و آوارگان فلسطینی و یهودی کردن قدس پاداش ندهند و بدانند که وعدههای آنها جز یک توهم نیست.

قدومی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از کشورهای مسلمان دارای فرهنگ و تمدن اصیل کشور برادر و دوست ملت فلسطین دانست و اظهار داشت:  ملت شریف ایران ضمن کمک و تلاشهای بسیارخود همیشه  کنار ملت فلسطین بوده است. از خداوند متعال می خواهیم که به همه ما کمک کند تاحول محور وحدت از تفرقه ها بپرهیزیم و برای آزادی قدس شریف متحد شویم ورژیم صهیونیستی  این غده سرطانی را از ریشه برکنیم.

نظر شما
پربیننده ها