سردار جزایری:

نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام(ره) سبب احیای مجدد فلسطین شد/مردم فلسطین باید هوشیارتر از پیش باشند

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در تعیین روز جهانی قدس اشاره کرد وگفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام (ره) سبب احیای مجدد فلسطین و سرزمین های اشغالی گردید.
کد خبر: ۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱ - 31July 2013

نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام(ره) سبب احیای مجدد فلسطین شد/مردم فلسطین باید هوشیارتر از پیش باشند

سردار سرتیپ مسعود جزایری در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: نامگذاری روزجهانی قدس توسط امام راحل ، اهتمام جهانی برای رفع تصرف فلسطین توسط صهیونیستها را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: جهانی شدن روز قدس سبب شد موضوع فلسطین با وجود همه تلاش های استکبار جهانی، از حصارهای بلند تبلیغات یکسویه غرب  عبور کندو به یک مسأله جهانی مبدل شود.

سردار جزایری تصریح کرد: انتخاب هوشمندانه جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام خمینی، اولا سبب شد که یک روز معینی در سراسر جهان به این امر اختصاص یابد و در ثانی مسلمانان با هر قرائتی که از اسلام داشته باشند، نسبت به آن واکنش مثبت داشته باشند.

موضوع قدس به موضوع روز جهانی تبدیل شده است

وی به متفاوت بودن روز جهانی قدس امسال با سالهای گذشته باتوجه به تحولات اخیر درمنطقه اشاره  کرد  وافزود: اکنون موضوع فلسطین وقدس بر خلاف سه دهه گذشته به موضوع روز جهانی مبدل شده است؛ آمریکا، صهیونیستها و شرکای آنها قادر نیستند این مساله را به نفع خود و در اتاق های دربسته حل کنند و چشمان جهانیان متوجه قدس است و همه اینها به برکت ابتکار حضرت امام خمینی (ره) است و هرسال هم که از این روز جهانی می گذرد، موضوع قدس و فلسطین ازمنظر افکار عمومی و جهانیان از حساسیت بیشتری برخوردار می شود.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: راهپیمایی ها، تظاهرات واهتمام مردمی و سازمانها در سراسر جهان نسبت به مسأله فلسطین باگذشته قابل مقایسه نمی باشد.

تلاش صهیونیستها برای تغییر ماهیت سرزمین فلسطین

وی افزود: صهیونیستها نهایت تلاش خود را می کنند تا سرزمین فلسطین را ازهرحیث دچار تغییر ماهیت کنند ولذا به دنبال تغییر بافت جغرافیایی، بافت جمعیتی و بافت هویتی و تمدنی این سرزمین هستند.

سردار جزایری ادامه داد: مردم فلسطین باید با هوشیاری کامل، اجازه این تغییرات را ندهند؛ صهیونیستها با طرح مسأله مذاکره برای خود زمان می خرند و در فواصل هر دور مذاکره، دست به اقداماتی برای تثبیت خود می زنند.

وی اظهار داشت: مذاکرات فلسطین، مذاکره برای مذاکره است و اسرائیلی های غاصب در حال پیشبرد مقاصد شوم خودهستند از این رو باید مجددا اراده لازم برای اقدام علیه صیونیستهای اشغالگر در میان مردم وگروههای مبارز تشدیدشود.

فلسطین سرانجام پیروز این جنگ طولانی خواهد بود

سردار جزایری در پاسخ به این که باتوجه به رکودحاکم بر مسأله فلسطین، آیا فکر می کنید شرایط کنونی برای ظهور انتفاضه سوم فراهم می شود، اظهار داشت: درچارچوب یک تجربه تاریخی، مردم فلسطین نمی توانندتصرف سرزمین خود توسط بیگانه را بپذیرند ولذا برای آزادسازی آن مبارزه می کنند وعاقبت پیروز این جنگ طولانی، به دست مردم فلسطین خواهند بود.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جرقه های امید مردم فلسطین چند برابر شدوانتفاضه های فلسطینی ها ، ورق زرینی در امر مبارزه با رفع تصرف را پیش روی فلسطین قرار داد ومبارزه ای که می رفت رو به خاموشی وکمرنگی برود رامجددا زنده کرد و امروز دیگر حتی آمریکایی ها و صهیونیستها نیز تردید ندارند که این مبارزه تداوم خواهد داشت وهر بار بنا به شرایط و مقتضیات جریان مبارزه، وارد صحنه می شوند.

طرح دو کشور نمی تواند پذیرش عمومی فلسطینی ها را دربربگیرد

وی در پاسخ به اینکه به نظر شما آیا طرح آمریکا برای حل مشکل فلسطین( برپایی دوکشور فلسطینی واسرائیلی) می تواند مردم فلسطین را قانع کند و آیا اساسا تحقق چنین طرحی امکان دارد؟،گفت: طرح دوکشور، طرحی است از روی استیصال و نشانه ضعف رژیم صهیونیستی و امریکا در قضیه فلسطین است.

سردار جزایری تصریح کرد: ضمن اینکه نمی تواند این طرح پذیرش عمومی جامعه فلسطینی ها را دربرداشته باشد؛ اصولا اسرائیلی ها جایی در این سرزمین ندارند و نمی توانند سرزمین یکپارچه فلسطین را تقسیم بندی کنند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار