روز قدس نماد ظلم ستیزی ملل مستضعف

ملتهای مستضعف سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که راهی جز مقاومت و مبارزه علیه مستکبران برای احقاق حقوق پایمال شده ی شان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵ - 31July 2013

روز قدس نماد ظلم ستیزی ملل مستضعف

از اوایل قرن بیستم استعمار پیر نطفه ی شومی را در خاور میانه کاشت. آنان با تقویت صهیونیسم جهانی باعث اشغال کلیدیترین سرزمین جهان اسلام شدند.

فلسطین، سرزمینی است که به سه قاره ی مهم جهان اتصال دارد. این کشور گرانبها پر است از مواهب گوناگون اقتصادی و طبیعی که رژیم صهیونیستی از سال 1948 با اشغال آن اقدام به انهدام بخش زیادی از منابع فلسطینیان نموده است. برای نمونه می توان به انهدام بسیاری از باغهای زیتون و سوزاندن مزارع فلسطینیان که مایه ی قوت اقتصادی مسلمین به شمار می رود اشاره کرد. ملت فلسطین پس از هر جنگی مجبور به عقب نشینی از بخشهای مهم سرزمین خود شد.
رژیم صهیونیستی طی نبرد شش روزه  با ارتشهای عرب آنان را به علت عدم اتحاد منهدم کرد. یکی از کماندوهای زبده ی ارتش مصر گفته بود به قدری اسرائیل آنان را تحقیر کرد که نیروهای مصری پس از اسارت به دست اسرائیلیها به دستور آنان چندین کیلومتر راه را در صحرای سینا پیاده روی کرده و به طرز خفت باری رها شده بودند.
رژیم پهلوی، در سال 1339 (1960) این حکومت جعلی و ولد نامشروع استعمار در منطقه ی خاور میانه را به رسمیت شمرد. اولین شخصی که خطرات رژیم اشغالگر قدس را گوشزد کرد، حضرت امام خمینی (ره) بود. واکنش رژیم شاه به روشنگری امام تبعید بود تا کسی از اسرائیل و این غده ی سرطانی منطقه سخن نگوید.
وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، سفارت رژیم صهیونیستی در تهران تعطیل و به فلسطینیان واگذار شد.
حضرت امام (ره) جهت اعلان خطر به همه ی ملتهای مستضعف و برنامه ریزی جهت مبارزه با این رژیم سفاک آخرین روز جمعه ی ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس معرفی و از همگان خواستند که علیه ظلم و ستم صهیونیستها دست به تظاهرات گسترده در سطح عالم بزنند.
ملت سر افراز ایران از سال 1358 تا کنون هر سال با شکوهتر راهپیمایی روز قدس را در سراسر کشور برگزار نموده اند و علیرغم تهدیدهای صدام حسین نوکر صهیونیستها در شرایطی که تهران زیر بمباران دشمن بود به صحنه آمدند و حمایت همه جانبه ی خود از ملت مظلوم فلسطین را اعلام نمودند.
هر سال رسانه های وابسته به استکبار جهت تضعیف راهپیمایی روز قدس دست به اقدامات گسترده ای می زنند ولی هربار به فضل خدای متعال حضور مردم در صحنه آنان را ناکام نموده است. دشمنان در سال 1388 همزمان با اجرای آن توطئه ی عظیم سعی در تضعیف جایگاه روز قدس نمودند. متأسفانه در آن سال شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران توسط عده ای  از عوامل داخلی استکبار طرح شد. عده ای از فریب خوردگان نیز از این شعار دشمن شاد کن استقبال نمودند ولی سیل جمعیت بصیر این سرزمین این آلودگی را از میان برداشت و بار دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس به همان زلالی و عظمت پیشین برگزار شد.
کشورهای مسلمان خاور میانه اگرچه دیر ولی به جریان مبارزه علیه استکبار جهانی روی آوردند و اکنون گفتمان مقاومت در میان ملتها گل کرده است. حالا وظیفه ی ملت ما بیش از پیش سنگین شده است. چرا که چشم جهانیان به اقدامات جهادی و نمادهای مبارزه ای است که از سوی ملت ایران تعریف می شود. دشمنان قسم خورده ی اسلام و انقلاب نیز با درک همین حساسیتها سعی در تضعیف شعارها و خروج این راهپیمایی عظیم از مسیر اصلی خود دارند.
اکنون درخت روز جهانی قدس که امام راحل نهال آن را در کشور عزیزمان کاشتند به بار نشسته و ملتهای مستضعف سراسر جهان به این نتیجه رسیده اند که راهی جز مقاومت و مبارزه علیه مستکبران برای احقاق حقوق پایمال شده ی شان وجود ندارد و همه ی این برکات به خاطر حضور پر شکوه ملت عزیز همیشه در صحنه ی ایران اسلامی است.
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار