احمدی نژاد در مراسم روز قدس عنوان کرد؛

اسرائیل محور تامین منافع غرب است / باطن گروه های افراطی منطقه صهیونیستی است / رهبران منطقه بازیچه مستکبران نباشند

جبهه طاغوت و جبهه شیطان در 400 سال اخیر برده‌داری را در دنیا به راه انداخت، ده‌ها میلیون انسان را نابود کرد، ده‌ها میلیون خانواده را متلاشی کرد و عواطف را کشت.
کد خبر: ۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹ - 02August 2013

اسرائیل محور تامین منافع غرب است / باطن گروه های افراطی منطقه صهیونیستی است / رهبران منطقه بازیچه مستکبران نباشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمود احمدینژاد رئیس جمهور در جمع راهپیمایان روز قدس در تهران در سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبههای نماز جمعه پایتخت، اظهار داشت: ماه رمضان ماه نزول همه رحمت و نعمت الهی و همه زیبایی و لطف خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه توفیق دریافت لطف خداوند است، گفت:خدای متعال انسانها را برای کمال، سعادت و رسیدن به مقام والای خلیفهالهی خلق کرد و او همه انسانها را دوست دارد، برای همه انسانها فرصت تعالی و کمال و رسیدن به مرزهای الهی وجود دارد.

رئیسجمهور اضافه کرد: ماه رمضان ماه خداست، ماه کمال و ماه حلقه واسط بین انسان و آسمان و خدا یعنی انسان کامل است، امام که انسان کامل است، صاحب عصر و زمان و عالم امکان است، امام خود هم راه و هم راهنماست، هم دستگیر و هم حامی انسانهاست، امام تجلی اتم و اکمل خداوند و نازله آسمان برای دسترسی انسانها به آسمان است.

به گفته وی امام تجلی عشق، لطف و رحمت خدا به بشر و همه مخلوقات عالم است، امام خود مقصد است و با سرعت نور در مسیر کمال حرکت و راه را برای انسانها باز میکند، امام طلوع میکند و میدرخشد و جلوه خداوند میشود، راهی جز امام که انسان کامل است برای رسیدن به آسمان وجود ندارد چرا که امام تفسیر آسمان و نازله آسمان است.

احمدینژاد با بیان اینکه ماه رمضان ماه شناخت امام و نزدیکتر شدن به اوست، تصریح کرد: امام یک حقیقت جهانی است و انسان هم یک حقیقت جهانی است. حقیقت انسان مرز نمی شناسد، رنگها و زبانها و تقسیمبندی جغرافیایی برای شناختن است. هر مرزی جزء انسانیت انسان و جزء ارزشهای الهی و انسانی باطل است، محدود کننده انسان، مانع و حصار انسان در برابر حرکت او به سمت آسمان است.

وی با تاکید بر اینکه رمضان ماه جهانی است، گفت: رحمت خدا در این ماه برای همه بشریت است، دایره این ماه همه بشریت را در برمیگیرد ، خداوند فضل و رحمت خودش را در این ماه برای همه نازل میکند، امیدوارم خداوند بهترین سرنوشت را برای همه بشریت در ماه مبارک رمضان خلق کند.

رئیسجمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس، اظهار داشت: امروز روز قدس است، امام راحل بزرگوار با یک هوشمندی الهی و به اعتقاد بنده با هدایت الهی و عنایت امام عصر (عج) روز قدس را ابتکار و تعبیه کرد.

به بهانه دفاع از حقوق بشر حقوق همه ملت فلسطین را نادیده میگیرند

وی افزود: ظاهر موضوع این است که روز قدس مربوط به فلسطین اشغالی واشغالگریهای رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین است اما سؤال این است که اگر واقعا ادعای غربیها و صهیونیستها درست بوده که میخواستند به یک عدهای بیپناه پایگاهی بدهند و کشوری برای آنها درست کنند، پس چرا با همه وجود و همه توان، از همه اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت میکنند؟ تا جایی که گاهی از کشورهای بلوک خودشان هم تا این حد حمایت نمیکنند. گاهی از مردم خودشان هم به این مقدار حمایت نمیکنند؟

احمدینژاد همچنین گفت: اگر واقعا از روی دلسوزی برای حقوق بشر، مقدمه چینی کردند تا یک گروهی را در فلسطین حاکم کنند، پس چرا همه ادعاهای حقوق بشری خودشان مانند آزادی، دموکراسی، حقوق کودک، حقوق زنان، حقوق بزرگان و همه این موارد را پای صهیونیستها قربانی میکنند؟

وی ادامه داد: این رژیم چه ویژگی دارد که در امور تمام کشورهای جهان دخالت میکنند؟ چه چیزی در منطقه 127 هزار کیلومتری وجود دارد که دولتهای مستکبر غربی، شرط دوستی و همکاری خودشان را بیش از 200 کشور دنیا، دوستی با رژیم صهیونیستی قرار دادند؟ معیار همکاری و دوستی آنها با ملتها و دولتها، دوستی رژیم صهیونیستی و شناسایی رژیم صهیونیستی است.

رئیسجمهور با طرح این سؤال که چرا مسئله فلسطین و صهیونیستها مسئله اصلی جهان است؟ تصریح کرد: بعضیها به عمق موضوع توجه ندارند، خیال میکنند یک اتفاقی در یک مقطعی از تاریخ رخ داده و عدهای هم تصمیم گرفتهاند و یک سرزمینی اشغال شده است و گروهی سر کار آمدهاند، میشود نشست و با گفتوگو و دو فنجان قهوه میل کردن، مسئله را حل کرد؛ اگر این طور بود 70 سال غوغا، چندین جنگ و این همه درگیری بیمعنا بود، معلوم است موضوع مهمتر از این حرف هاست.

رئیسجمهور خاطرنشان کرد: کسانی که فکر میکنند یک اتفاقی بوده حالا یا باید از آن عبور کرد یا اینکه نشست و حالا یک سرزمین است، بخشی از این سرزمین را به این گروه بدهیم و بخشی را به آن گروه تا موضوع را حل کنیم و تو را به خیر و ما را به سلامت، این دیدگاه درست نیست و این یک سادهلوحی و سادهاندیشی تاریخی است.

اگر به مسائل جهانی توجه نکنیم، خسارتهای جبران ناپذیری گریبان ما را خواهد گرفت

وی افزود: اگر مسئله به این سادگیها بود، زرنگتر از این افراد پیش از این بودند و تلاش هم کردند اما نتیجه نگرفتند و اگر ما به مسائل جهانی توجه نکنیم، حتما خسارتهای جبران ناپذیری گریبان ما را خواهد گرفت، موجودیت رژیم صهیونیستی و نقش این رژیم را باید در یک بستر تاریخی و جهان تجزیه و تحلیل کنیم، یک حقیقت در دنیا وجود دارد که نباید چشممان را به روی آن ببندیم، یک درگیری تاریخی است که در فلسطین اشغالی رخ داده، جبهه شیطان و جبهه باطل، جبهه طاغوت، جبهه مستکبران و دنیاطلبان و توسعه طلبان و تجاوز طلبان با جبهه حق و جبهه ملتها درگیر شدند.

رئیسجمهور با بیان اینکه نمیشود چشممان را بروی این حقیقت و درگیری تاریخی ببندیم، متذکر شد: جبهه طاغوت و جبهه شیطان در 400 سال اخیر بردهداری را در دنیا به راه انداخت، دهها میلیون انسان را نابود کرد، دهها میلیون خانواده را متلاشی کرد، عواطف را کشت.

احمدینژاد گفت: در همین آفریقا، جزایری هست که به آنجا به زبان ما بارانداز میگویند، استعمارگران به این جزایر میرفتند و مردم را به زور جمع میکردند و آنان را از خانوادههایشان جدا میکردند مانند کالا و حیوان، البته بلانسبت مردم آفریقا، از این افراد بیگاری میکشیدند، پایههای رفاه ظاهری خودشان را به این شیوه بنیانگذاری و بعد هم استعمارگری را در دنیا آغاز کردند. به این شیوه همه دنیا را اشغال کردند

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار