"آخرین روزهای مقاومت" روایت‌گر ایستادگی و مقاومت خرمشهر

بیشتر حرف‌ها همیشه، از مقاومت مردم و بچه‌های خرمشهر بوده. اما آن روزها در خرمشهر، کنار مردم، بودند مردانی که اصلاً تربیت شده بودند برای جنگ. جنگی که البته برای آنها خیلی زودتر از 31 شهریور 59 شروع شد.
کد خبر: ۱۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ - 21May 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "آخرین روزهای مقاومت"، خاطرات عبدالله صالحی و محمدرضا ابراهیم دخت از سربازان ارتشی  به نویسندگی مرتضی قاضی و سید حسین یحیوی نوشته و به زودی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر خواهد شد. این کتاب، نهمین کتاب از مجموعه روایت نزدیک است.

در مقدمه این کتاب آمده است: از خرمشهر زیاد گفته شده؛ از سقوط و آزادی اش. بیشتر حرفها همیشه، از مقاومت مردم و بچههای خرمشهر بوده. اما آن روزها در خرمشهر، کنار مردم، بودند مردانی که اصلاً تربیت شده بودند برای جنگ. جنگی که البته برای آنها  خیلی زودتر از 31 شهریور 59 شروع شد.

پادگان دژ جایی در شمال شهر خرمشهر بود. بچههای آن از ماهها قبل از شروع جنگ، در دژهای مرزی با عراق درگیر بودند و اگر کسی به هشدارها و پیش بینیهایشان توجه می کرد شاید قصهی خرمشهر طور دیگری رقم می خورد. حالا این کتاب روایت عبدالله و محمدرضا، دو درجهدار گردان دژ است از روزهای آغاز جنگ. بچههایی که البته هر دو از همان آب و خاک بودند و تا زخم جنگ از پا نیانداختهشان، شهرشان را رها نکردند.

این کتاب حکایت بچههایی است که ازشان کم گفته شده یا اصلاً گفته نشده؛ داستان ماندن و ایستادن، تا پای جان است. هر چند خیلیها در روایت این ایستادن و جنگیدن به همین جمله بسنده کردند که «بچه های ارتش هم بودند.»
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار