شکست حصر سوسنگرد؛ حماسه‌ای بزرگ/ 26

رضایی: لزوم بیان مقاومت و فداکاری‌های مردم سوسنگرد/ نامگذاری موزه تبریز به نام سوسنگرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید اعتراف کنیم مقاومت و فداکاری‌های مردم این شهر کمتر در تبلیغات دفاع مقدس بیان شده است که استمرار این همایش‌ها می‌تواند عقب ماندگی‌ها را جبران کند.
کد خبر: ۳۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵ - 17November 2014

رضایی: لزوم بیان مقاومت و فداکاری‌های مردم سوسنگرد/ نامگذاری موزه تبریز به نام سوسنگرد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش حماسه آزادسازی سوسنگرد با اشاره به جشن آزادگان و سوسنگرد، بیان کرد: سوسنگرد شهر مقاومت و شهادت است. در این شهر حادثه بزرگی رخ داده است.

وی افزود:  باید اعتراف کنیم مقاومت و فداکاریهای مردم این شهر کمتر در تبلیغات دفاع مقدس بیان شده است که استمرار این همایشها میتواند عقب ماندگیها را جبران کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با درخواست از مسئولین هر شهر برای نامگذاری یکی از خیابانها به نام سوسنگرد افزود: امروز در تمام شهرهای مازندران یکی از خیابانها به نام سوسنگرد نامگذاری شد و خانه و موزه تبریز به نام سوسنگرد نامگذاری شده است که با این کار بخشی از زحمات مردم و عشایر دشت آزادگان، هویزه و سوسنگرد جبران میشود.

رضایی با بیان این که جنگ تحمیلی در امتداد انقلاب بود، بیان کرد: باید دید تشکیل نظام جمهوری اسلامی بغض و خشم چه کسانی را برانگیخته است که این همه اهانت و حملات به شیعه و ائمه صورت میگیرد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران منطقه را بیدار کرد، افزود: استکبار و اسرائیل سیاست را در خاورمیانه درست کرده بودند تا ملوک و شاهان منطقه را غلام حلقه به گوش خود کنند، به همین منظور قیامهای منطقه را سرکوب میکرد. آمریکا و انگلیس جنگ و جنایاتی را پیش از انقلاب در دشت آزادگان و مسیر سوسنگرد انجام دادند که با مقاومت عشایر مواجه شده.

رضایی خاطرنشان کرد: پس از آن آمریکا و اسرائیل غلام حلقه به گوش دیگری را به نام صدام برای مقابله با انقلاب به کار گرفتند.

وی با اشاره به تبلیغات، تفرقه و استبداد به عنوان سه اهرم استبدادی آمریکا گفت: امام آمد و با متحد کردن اقوام دیوارههای استبداد را ریخت و پیام ملت ایران در منطقه سرازیر شد.

وی افزود: صدام میپنداشت که با ورود به سوسنگرد با استقبال مواجه میشود اما اولین قهرمان در برابر صدام فردی عرب به نام علی هاشمی بود که پوزه صدام را به خاک مالید و نشان داد که برای اسلام و خدا قیام میکند.

رضایی با اشاره به تلاش صدام برای تسلط بر خرمشهر و سوسنگرد بیان کرد: اگر نظامیان صدام میتوانستند سوسنگرد را بگیرند قطعا اهواز نیز سقوط میکرد اما کمتر کسی است که ماجرای مقاومت سوسنگرد را میداند.

وی با اشاره به سه روز منتهی به آزادسازی سوسنگرد و جانفشانی نیروهای رزمنده در مقابل ارتش مسلح عراق گفت: آیت الله مدنی با امام تماس گرفت و از شرایط سخت سوسنگرد گفت، در پی این امام دستور داد که سوسنگرد باید آزاد شود همین باعث شد که مقاومت داخل شهر بالا رفته و ارتش و ستاد جنگهای نامنظم با همراهی مقام معظم رهبری محاصره را بشکافند و به نیروهای مقاومت در داخل شهر نفوذ کنند.

وی با بیان این که امروزه نظام استکباری برنامه دیگری را نظیر صدام و با کدام تکفیریها آغاز کرده است، گفت: حرف گروههای تکفیری این است که باید ابتدا شیعه را از بین ببرند و بعد به سراغ اسرائیل بروند. اینها به بعضی روایت مجهول استناد کرده و مسائل را غیرواقعی جلوه میدهند.

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها