شکست حصر سوسنگرد؛ حماسه‌ای بزرگ/ 9

حماسه آزادسازی سوسنگرد یکی از صحنه‌های ناب و درخشان دفاع مقدس است

در بخشی از بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران آمده است: حماسه آزادسازی سوسنگرد یکی از صحنه‌های ناب و درخشان دفاع مقدس است که با همدلی، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح، مردم غیور و مؤمن ایران اسلامی به ثمر نشست.
کد خبر: ۳۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ - 16November 2014

حماسه آزادسازی سوسنگرد یکی از صحنه‌های ناب و درخشان دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان بیانیهای صادر کرد.

در بخش نخست این بیانیه آمده است: 26 آبان ماه سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان از جمله حماسههای ماندگاری است که در تاریخ دفاع مقدس ثبت و جاودانه شد.

این بیانیه میافزاید: آزادسازی سوسنگرد در مقطعی از دفاع مقدس اتفاق افتاد که این عملیات با کارشکنی بنی صدر مواجه شده بود و با تدبیر نمایندهی امام راحل(ره)، حضرت امام خامنهای مقدمات صدور تاریخی و سرنوشت ساز پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فراهم شد و حضرت امام(ره) با پیام قاطع و صریح در تاریخ 25 آبان 1359 فرمودند: «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود» با صدور این دستور و ایثار و تلاش رزمندگان اسلام این شهر در تاریخ 26آبان 1359 از چنگال دشمن آزاد شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: بی تردید آزادسازی سوسنگرد یک عملیات نظامی نبود، بلکه به منزله صیانت از انقلاب و دستاوردهای آن بود.

در بخش دیگر این بیانیه تأکید شده است: حماسه آزادسازی سوسنگرد یکی از صحنههای ناب و درخشان دفاع مقدس است که با همدلی، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح، مردم غیور و مؤمن ایران اسلامی به ثمر نشست.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در بخش دیگر این بیانیه با اشاره به نقش مردم مازندران در این حماسه با شکوه و بازسازی شهر سوسنگرد در زمان جنگ، عنوان کرد: نقش و حضور رزمندگان و فرماندهان مازندرانی چون سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» در عملیات آزادسازی سوسنگرد و بازسازی این شهر مقاوم و قهرمان پرور توسط مردم مجاهد و ایثارگر مازندران بسیار حائز اهمیت و در خور سپاس و ستایش است.

در ادامه این بیانیه با یادآوری سی و چهارمین سال حماسه آزادسازی سوسنگرد تأکید شد: انتظار میرود دستگاهها و نهادهای متولی تاریخ جنگ و ترویج فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران، به ویژه اصحاب رسانه، با پرداختن این رویداد مهم و برجسته سازی جایگاه این پیروزی در آیندهی جنگ و حماسهای که رزمندگان غیور ایران اسلامی بالاخص دلاورمردان مازندرانی، نقش محوری فرماندهی شهید مازندرانی سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» را در عملیات آزادسازی سوسنگرد و نقش مردم مازندران را در بازسازی این شهر به طور برجستهای ترسیم نمایند.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران در پایان این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطرهی شهدای هشت سال دفاع مقدس بالاخص شهدای استان مازندران در عملیات آزادسازی سوسنگرد تصریح کرد: امید است بتوانیم در ثبت و درج دقیق فداکاریهای رزمندگان رشید مازندران در جبهههای حق علیه باطل، تداوم بخش اهداف بلند آنان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار