شکست حصر سوسنگرد؛ حماسه‌ای بزرگ/ 27

همایش سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار شد

همایش سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، محسن رضایی، فرمانده سپاه خوزستان و 500 نفر از حماسه سازان آزادسازی سوسنگرد و مردم غیور این شهر در ورزشگاه سوسنگرد برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸ - 17November 2014

همایش سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، همایش سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان، 500 نفر از حماسه سازان آزادسازی سوسنگرد و مردم غیور این شهر در ورزشگاه سوسنگرد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله موسوی جزایری گفت: صدام به کدام دلیل به ایران، استان خوزستان و منطقه سوسنگرد حمله کرد جز این که انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای عربی از صدام حمایت کردند.

وی بیان کرد: با ورود بعثیهای کافر به سوسنگرد زنان و مردان قهرمان به فضل خدا حماسه آفریدند و سوسنگرد قهرمان و سربلند باقی ماند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به وقایع خاورمیانه گفت: همانگونه که آمریکا در سوریه و عراق باقی نماند داعش نیز با کمک نیروهای ایرانی و عراقی از بین خواهد رفت.

در بخش دیگر مراسم شریفی از رزمندگان جبهه سوسنگرد گفت: زمانی که سوسنگرد محاصره شد، عشایر، سپاه و زن و مرد در این شهر حماسه بزرگی را آفریدند. آنچه به رزمندگان قدرت میداد و مقاومت را زیاد میکرد، دفاع در ماه رمضان بود. تمام اتفاقاتی که در این شهر رخ داد دست به دست هم داد که کربلای سوسنگرد آزاد شود.

وی با بیان این که در ابتدای جنگ دو طرز تفکر بنیصدری لیبرالی و خط امامی حاکم بود، گفت: گروه اول معتقد بود تا مرحلهای که مقابل هر تانک دشمن یک تانک داشته باشیم باید عقب نشینی کنیم در مقابل این طرز تفکر بچههای امام معتقد بودند که تانک داشته و چه نداشته باشیم باید حسینی وار جنگید. آنها که پیرو این طرز تفکر بودند در سوسنگرد مانده و حسینی جنگیدند در حالی که میدانستند شهید خواهند شد.

در ادامه مراسم آیت الله موسوی جزایری از چند تن از رزمندگان جبهههای سوسنگرد و محسن رضایی فرمانده سپاه در زمان دفاع مقدس تجلیل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها