فرمانده سپاه حمیدیه به دفاع پرس خبر داد

بازدید 27 هزار زائر از یادمان شهدای عرب خوزستان در یک ماه

سرهنگ جاسم نگراوی با اشاره به برگزیده شدن یادمان شهدای عشایر عرب خوزستان به عنوان یادمان برتر، از بازدید حدود 27 هزار زائر دانش آموز در یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 15December 2014

بازدید 27 هزار زائر از یادمان شهدای عرب خوزستان در یک ماه

سرهنگ جاسم نگراوی، فرمانده سپاه حمیدیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص یادمان چهاد عشایر عرب خوزستان گفت: 70 سال پیش از انقلاب تعداد 1600 نفر از عشایر عرب  خوزستان برای دفاع از اسلام در مقابل انگلیس ایستادگی کردند. تعدادی از شهدا در محل یادمان و تعدادی دیگر به درخواست خانواده ها به روستاهای محل زادگاه خود منتقل و دفن شدند.

وی با اشاره به جان فشانی های شهدای عشایر عرب افزود: پیش از انقلاب اگر کسی حرفی از این شهدا می زد محکوم به اعدام می شد. پس از انقلاب مقام معظم رهبری از این یادمان بازدید داشتند.

سرهنگ نگراوی بیان کرد: سال 75 دستور ساخت یادمانی در این محل صادر شد. پس از اینکه مسئولیت یادمان به سپاه حمیدیه واگذار سال 91 اقدام به بازسازی یادمان به صورتی امروزی شد.

فرمانده سپاه حمیدیه به استقبال زائران راهیان نور از این یادمان با توجه به فاصله کمی که با اهواز دارد اشاره کرد و گفت: به کلیه استان ها یادمان شهدای عشایر عرب خوزستان معرفی شده است. در حدود یک ماه از سفرهای دانش آموزی راهیان نور این محل شاهد حضور 27 هزار بازدیدکننده بوده و امسال نیز به عنوان یکی از یادمان های برگزیده کشوری انتخاب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار