شکست حصر سوسنگرد؛ حماسه‌ای بزرگ/ 14

همایش سالگرد شکست حصر سوسنگرد در تبریز برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: همایش سی‌و‌چهارمین سالگرد آزادسازی سوسنگرد چهارشنبه 28 آبان در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ - 17November 2014

همایش سالگرد شکست حصر سوسنگرد در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از تبریز، سردار عزت اله جعفری، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سوسنگرد و تاثیر آزادسازی آن خاطرنشان کرد: دشمن میخواست از طریق سوسنگرد، منطقه خوزستان را از خاک ایران جدا و استان جدیدی را به عراق الحاق کند. در نتیجه محور سوسنگرد یکی از محورهای اصلی جنگ بود که با درایت و پیام تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود"، رزمندگان اسلام با احساس مسئولیت از همان ابتدای جنگ در جبههها حضور فعالی داشته و موجبات خلق حماسههای ماندگار در سوسنگرد شدند.

وی در ادامه به نقش نیروهای آذربایجان در سوسنگرد اشاره و با گرامیداشت یاد و خاطره اولین فرمانده نیروهای آذربایجانی در سوسنگرد، شهید نادر برپور و نیز شهدای والا مقامی چون علی تجلایی، ناصرالدین نیکنامی، حسین توانا ، مهدوی و... و جانباز سرافراز حاج ناصر بیرقی و سایر رزمندگان اسلام، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم رشادتها و دلاوریهای این شهدای والا مقام و رزمندگان اسلام را بهنحو احسن به نسل جوان منتقل کنیم.


جعفری به حضور جمعی از دانش آموزان مدارس سطح تبریز در کنار رزمندگان، مدافعان و فاتحان آذربایجانی سوسنگرد در همایش مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش  گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان و جان فشانیهای شهدای والا مقام و رزمندگان اسلام و نیز برقراری ارتباط معنوی و حماسی نسل چهارم با این رزمندگان است.


وی
اظهار کرد: دشمنان اسلام، امروز جوانان این مرز و بوم را نشانه گرفته و هدف آن از بین بردن ایمان و انگیزه آنان میباشد در حالی که تا بحال متوجه نشدهاند جوانان این مرزبوم بودند که دوران طلایی دفاع مقدس را پررنگ کردند و جهت دفاع از دین، شرف، قرآن و وطن با لبیک گویی به فرمان حضرت امام راحل(ره) به جبهههای حق علیه باطل شتافتند و برخی به درجه شفیع شهادت و برخی به درجه جانبازی نائل شدند و قطعاً جوانان امروز و نسل چهارم انقلاب نیز مانند جوانان گذشته گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و هرکجا و هر جا نیاز باشد در صحنه حضور مییابند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار