شکست حصر سوسنگرد؛ حماسه‌ای بزرگ/ 20

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در گرگان برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد صبح امروز(دوشنبه) در مسجد امام محمد باقر(ع) قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ - 17November 2014

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد صبح امروز دوشنبه 26 آبان ماه با حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم و معزز شهدا در مسجد امام محمد باقر(ع) قرارگاه عملیاتی لشکر 30 پیاده گرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ «عباس حسننیا» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان گفت: در 26 آبان ماه سال 1359 عملیات آزادسازی سوسنگرد اجرا و با پیروزی به پایان رسید. نقشهای زیادی در پیروزی این عملیات موثر بود که یکی از مهمترین آنها، نقش مقام معظم رهبری است که باید بیشتر به آن پرداخت.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سوسنگرد پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری با دریافت فرمان امام خمینی مبنی بر اینکه "سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود" نامهای به سرهنگ قاسمی فرمانده لشکر 92 زرهی اهواز ارسال کردند تا تیپ 2 این لشکر وارد عملیات شود که با پیگیریهای مصرانهی مقام معظم رهبری و شهید چمران، این تیپ وارد عمل میشود و سوسنگرد ساعت 14:30، 26 آبان ماه سال 59 آزاد میشود.

در ادامه این مراسم آیت الله حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به قیام امام حسین(ع) و آثار آن در انقلاب اسلامی گفت: در عملیات سوسنگرد امکانات اصلی رزمندگان حضور مقام معظم رهبری و شهید چمران بود که با فرمان امام خمینی(ره) توانستند سوسنگرد را آزاد کنند و این از آثار انقلاب اسلامی است.

در پایان مراسم پس از مداحی حسین تبار، از خانواده معظم شهدایی که در سوسنگرد به شهادت رسیدند، تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار