دبیر هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح خبرداد:

۹ بهمن آغاز رقابت پهلوانان نیروهای مسلح در شاهرود

مسابقات کشتی پهلوانی و هنرهای فردی نیروهای مسلح ۹ بهمن‌ماه به میزبانی گروه ۱۰ محرم نیروی زمینی سپاه با حضور پهلوانان و قهرمانان ارتش، ناجا، سپاه و بسیج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷ - 28January 2014

۹ بهمن آغاز رقابت پهلوانان نیروهای مسلح در شاهرود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار"حمید باقری" دبیر هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح با اعلام این خبر، گفت: این مسابقات در قالب یادواره ۲۷ شهید ورزش زورخانهای شهرستان شاهرود با شرکت تیمهای ارتش، ناجا، نیروی زمینی سپاه، حوزه مرکزی سپاه و سازمان ورزش بسیج به مدت ۳ روز از ۹ بهمنماه رقابت خود را در گروه ۱۰ پدافند هوایی محرم شاهرود برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه ورزش زورخانهای، اظهار داشت: هر سال مسابقات پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح پیگیری میشود ولی تاکنون نتوانسته رقابتها در خور شأن پهلوانان و قهرمانان این رشته برگزار شود. ازاین رو، سعی کردیم برنامه ریزیها را طوری انجام دهیم که پهلوانان و قهرمانان نیروهای مسلح رقابتی با کیفیت و حرفهای داشته باشند. همچنین به فرمان و تأکید مقام معظم رهبری نیز لبیک گفتهایم که همواره توسعه و ترویج این رشته ورزشی دغدغه ایشان بوده و هست.

دبیر هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح در خصوص اقدامات جدید هیأت، افزود: تاکنون کار اساسی و پایهای برای پهلوانی و زورخانهای نه تنها نیروهای مسلح بلکه در سطح کشور هم انجام نشده است و از این جهت وظیفه هیأت سنگینتر میشود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تصویب آییننامه ترویج و توسعه ورزش زورخانهای در نیروهای مسلح هستیم که انشاالله به زودی با ابلاغ سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح این مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باقری در پاسخ به این سوال که هدف اصلی برگزاری مسابقات نیروهای مسلح در شاهرود چیست، گفت: هدف کلی مسابقات، ترویج و توسعه این رشته ملی- مذهبی در سطح کلیه نیروها و همچنین شناسایی و پرورش استعدادها در سطح نیروهای مسلح است. البته با برنامه ریزیها و تدابیری که هیأت جدید پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح دارد، امید میرود در سالهای آتی شاهد حضور تمامی نیروها و سازمانها در مسابقات باشیم.

دبیر هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح از اعزام تیم منتخب پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح خبرداد و خاطرنشان کرد: قهرمانان منتخب این دوره از مسابقات در قالب تیم نیروهای مسلح در سال ۹۳ راهی رقابتهای برون مرزی خواهند شد.

باقری گفت: طی هماهنگی که با فدراسیون به عمل آمده پهلوانان منتخب ما به یکی از کشورهای دوست و صاحب ورزش زورخانه اعزام میشوند.

وی در پایان تأکید کرد: هیأت پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح درنظر دارد اوایل سال ۹۳ به منظور ارتقای سطح علمی و تخصصی این رشته ارزشی، دورههای آموزشی ویژه نیروهای مسلح برگزار کند و در ادامه آن نیز یک دوره مسابقات پهلوانی و زورخانهای در قالب رقابتهای دوازدهگانه زورخانهای و مسابقات مرشدی را نیز برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان مسابقات پهلوانی و زورخانهای نیروهای مسلح به تیمهای اول تا سوم جوایز ارزنده اهداء خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار