تکمیلی/ سردار منصوری خبرداد

مقصد بعدی گروه محرومیت‌زدایی نزسا، استان کردستان

نیروی زمینی سپاه، 93 پروژه محرومیت زدایی در استان خراسان رضوی را با صرف بیش از 20 میلیارد ریال به بهره برداری رساند سردارمنصوری مسئول محرومیت‌زدایی نیروی زمینی از رونمایی چند پروژه دیگر در استان کردستان خبرداد.
کد خبر: ۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰ - 15January 2014

مقصد بعدی گروه محرومیت‌زدایی نزسا، استان کردستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ،سردار منصوری معاون طرح و برنامه نیروی زمینی سپاه و متولی طرح های محرومیت زدایی ضمن اعلام این خبر،گفت: فعالیت های نیروی زمینی با محوریت قرارگاه ها و یگان ها به اوج خودش رسیده و با برنامه ریزی که انجام شده بسیاری از پروژه های ما در قرارگاه ها به نتیجه رسیده اند و پس از قرارگاه کربلا و ثامن الائمه به زودی شاهد تحویل پروژه در سایر قرارگاهها در مناطق محروم خواهیم بود.

سردار منصوری، تصریح کرد:  محرومیت زدایی از جمله وظایفی است که خصوصاً در سالهای پس از جنگ، سپاه پاسداران بنابر وظیفه ذاتی خود که حفظ انقلاب و دستاوردهای آن است توجه ویژه ای به آن نشان داد. تدبیر مقام معظم رهبری در حوزه محرومیت زدایی و خدمت رسانی در مناطق محروم موجب شد تا سپاه به میدان بیاید و مأموریت سخت پروژه های کلان سازندگی که بخش های  خصوصی و دولتی توان اجرای آن را ندارند تقبل کند.

وی افزود: این فعالیت ها موجب افزایش عمق بخشی داخلی، ایجاد امنیت پایدار و ارتقای توسعه و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

مسئول محرومیتزدایی نیروی زمینی سپاه به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: مجموعه دست اندرکار محرومیتزدایی اعم از بخش فعالیتهای ستادی و فعالیت های اجرایی عموماً فقط نگاه کاری و یک فعالیت صرفاً مأموریتی به این عرصه ندارند بلکه با اعتقاد گام برمیدارند؛ فرماندهان و کارکنان  به دنبال ماندگاری کار خیر هستند و این که اهداف سپاه در این حوزه کلان سازندگی محقق شود .

سردار منصوری با بیان اینکه دامنه فعالیتهای نیروی زمینی گستردهتر میشود، افزود: بحمدالله فعالیتهای نیروی زمینی با محوریت قرارگاهها و یگانهای نیرو در اوج خودش قرار دارد و خوشبختانه بخش زیادی از طرحها  نیز به نتیجه رسیده است. از آنجائی که شناخت ما نسبت به کار و ظرفیت و دامنههایی که به تقویت ما نیاز دارند، بیشتر شده، موفقتر از گذشته عمل میکنیم.

وی افزود: 90 درصد پروژههای قرارگاه کربلا و قرارگاه ثامن الائمه(ع) به مرحله بهرهبرداری رسیده و ان شاالله با برنامه ریزی که انجام شده به زودی  شاهد اجرا و تحویل پروژههای سایر قرارگاهها خواهیم بود.

سردار منصوری در خصوص بازتاب رضایتمندی مردم منطقه، گفت:گزارش تصویری که به شکل میدانی از مردم منطقه تهیه شده، نشان می دهد که چگونه مردم با علاقه و روی باز از این اقدامات استقبال کردند به گونهای که خیّرین منطقه نیز به کمک  ما آمدند .

مسئول محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در پاسخ به این سوال که چرا پروژهها را تحت عنوان هدیه رهبری به مردم واگذار میکنید، اذعان داشت: معتقدیم این مأموریتی است که مقام معظم رهبری به ما داده اند و به عنوان یک پاسدار در راستای اجرای فرامین ولی امر مسلمین و تحقق منویات ایشان افتخار میکنیم تحت این عنوان خدماتی به مردم محروم ارائه شود.

سردار منصوری در پایان با اشاره به پروژههای محرومیتزدایی اجرا شده توسط قرارگاه کربلا از جمله بازسازی مسجد، حسینیه، مدرسه، خانه ایتام، کمک به بیماران سرطانی، زمین ورزشی، تهیه لوازم التحریر و کیف و توزیع آن در بین دانش آموزان گفت: در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی پروژههای محرومیت زدایی در استان کردستان نیز به بهرهبرداری میرسد.

بنابراین گزارش، با حضور سردار عراقی جانشین نیروی زمینی سپاه، سردار کشکولی فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع)، سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا(ع)، سردار منصوری مسئول محرومیتزدایی نیروی زمینی سپاه، سردار حزنی فرمانده قرارگاه سازندگی کوثر و جمعی از مسئولین استان ، 93 پروژه محرومیتزدایی در استان خراسان رضوی که به واسطه تلاشهای قرارگاه ثامن الائمه و سپاه امام رضا(ع) در سال 92 روند ساخت  را گذراند ، به بهره برداری رسید.

در این مراسم سردار عراقی طی سخنانی با اشاره به تلاش و مشارکت مردم در جریان اقدامات عمرانی نیروی زمینی سپاه، تصریح کرد: مطمئناً  هر قدمی که در حوزه محرومیتزدایی برمیداریم حاصل آن، چیزی جز مشارکت مردمی نیست. مشارکت مردمی  در طرحها الان برای ما محسوس است که این قشر ضعیف و محرومی که به حداقل ها قانع هستند وقتی ما یک قدم برای آنها برمیداریم، آنها چندین قدم به طرف ما میآیند.

جانشین نیروی زمینی سپاه در این مراسم با تأکید بر لزوم خدمت رسانی به قشر کم برخوردار جامعه، افزود: پیرزنی  که در یک خانه محقر در استان خراسان رضوی زندگی میکرد، وقتی به او یک منزل با تجهیزات کامل دادند آنقدر خوشحال شد که قابل وصف نیست. یا آن زن و مرد سالخورده که در یک روستای کویر استان زندگی میکردند، در خانه هیچ چیزی نداشتند جز یک عکس امام راحل و مقام معظم رهبری.

سردار عراقی در پایان خاطرنشان کرد: این مردم از بهترین اقشار جامعه هستند، پای اعتقاداتشان می مانند میزان اعتقادات، معنویت و ولایت پذیریشان مثالزدنی است. واقعاً  مشاهده میشود مردم  با ساخت یک غسالخانه، مسجد، مدرسه و یا خانهای چگونه شکرگذار هستند.

سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز در ادامه به بهرهوری حداکثری در حوزه محرومیتزدایی اشاره کرد و گفت: اقدامات ما با حداقل هزینه است، یعنی با حداقل هزینه و سرمایهگذاری، بزرگترین و بیشترین میزان بهرهوری را در حوزه محرومیتزدایی شاهد هستیم که امیدواریم با عنایت خداوند متعال، این مسیر استمرار یابد.

این گزارش حاکی از آن است، عوامل و دست اندکاران محرومیتزدایی سپاه همراه با سردار عراقی جانشین نیروی زمینی  سپاه، سردار دانش پژوه فرمانده قرارگاه  کربلا، سردار منصوری، سردار حزنی و جمع زیادی از مردم  از پروژههای ساماندهی شده که قرارگاه کربلا متولی آن بود، رونمایی کردند.

 بازسازی مسجد، حسینیه، مدرسه، راهسازی، قنات، خانه عالم، غسالخانه، کمک به ایتام، بازسازی خانه ایتام، کمک به بیماران سرطانی، ساخت زمین ورزشی، تهیه و تحویل لوازم التحریر و کیف دانش آموزان محروم از جمله اقداماتی است که با مشارکت قرارگاه ثامنالائمه(ع) و قرارگاه کربلا انجام شده است.

 قرارگاه ثامن الائمه(ع)، گروه 47 مهندسی سلمان، گروه توپخانه 61 محر م و تیپ 21 امام رضا(ع) رده هایی از نیروی زمینی سپاه هستند که در موضوع محرومیتزدایی فعالیت میکنند و جمع ریالی هزینههای پروژههای محرومیتزدایی این پروژها به 20 میلیارد ریال رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها