سرلشکر باقری مطرح کرد

نبردهای امروز به جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نبردهای امروز به نبردهای گرم مانند جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است و حتی در نیروی انتظامی شاهد آن‌ هستیم که ماموریت‌های مختلفی وجود دارد که نیازمند پویایی و آمادگی بدنی بسیاری است.
کد خبر: ۱۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱ - 16February 2014

نبردهای امروز به جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح، در نخستین همایش تخصصی تربیت بدنی نیروهای مسلح اظهار کرد: ما به عنوان جامعه اسلامی به خصوص نیروهای مسلح این جامعه باید تلاش کنیم تا به تربیت بدنی مد نظر اسلام و رهبر جامعه اسلامی دست پیدا کنیم.

وی افزود: اگر کمی در دین اسلام و آنچه توسط پیامبر گرامی اسلام به عنوان توصیههای خودسازی به وسیله ورزش آمده است توجه کنیم درمییابیم که ورزش یکی از مهمترین توصیههای دین ما است و سوارکاری و تیراندازی محبوبترین ورزشها برای پیامبر(ص) بود.

سرلشکر باقری ادامه داد: ورزش همانطور که متخصصین و صاحبنظران گفتهاند، تاثیر بسیاری در زندگی و پویایی جامعه دارد که باید به عنوان بخشی از برنامههای هفتگی و روزانه اجرا شود و این در نیروهای مسلح  واجب است.

وی اظهار کرد: نبردهای امروز به نبردهای گرم مانند جنگ سایبرنتیک تبدیل شده است و حتی در نیروی انتظامی شاهد آن هستیم که ماموریتهای مختلفی وجود دارد که نیازمند پویایی و آمادگی بدنی بسیاری است.

معاون ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح تصریح کرد: ورزش همگانی نیازمند تدوین و تبیین استاندارهایی است و مدیران ورزشی نیروهای مسلح این استاندارها را تعریف کردهاند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: محققان با بررسی مشکل عدم تناسب بدنی در نیروهای مسلح چند کشور از جمله کشورهای آمریکایی و اروپایی به این نتیجه دست یافتهاند که افزایش وزن و عدم امادگی در همه این نیروها مشترک و مشکلی بزرگ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در هفته دو بار به کوهنوردی و راهپیمایی میروند و یکی از تاکیدات مهم ایشان پرداختن به ورزش به خصوص ورزش قهرمانی است، افزود: یکی از کسانی که به خوبی به منویات رهبری توجه داشت سردار شهید "حسن طهرانی مقدم" بود؛ وی در رشتههای مختلف ورزشی مانند فوتبال و کوهنوردی فعالیت و سرآمد نیروهای مسلح بود.

سرلشکر باقری گفت: رشتههای پنج گانه در نیروهای مسلح در بخشهای زمینی، دریایی و هوایی تاثیر بسزایی در آمادگی نیروها در مقابل تهدیدات داشته و ما مسئله تربیت بدنی را یکی  از شاخصهای ارزیابی نیروهای مسلح قرار دادهایم.

معاون ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح یاد آور شد: بعد دیگر ورزش، ورزش قهرمانی است که به یاری خداوند در نیروهای مسلح و در مسابقات ملی، منطقهای و جهانی به خصوص در مسابقات ارتشهای دنیا به موفقیتهای زیادی دست پیدا کردهایم.

وی تصریح کرد: تیمهای ورزشی در نیروهای مسلح باید از خود نیروهای مسلح تشکیل شده باشد و نه اینکه به طور مثال بازیکن یا ورزشکاری را از بیرون از نیروهای مسلح  به خدمت بگیریم.

معاون ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح بیان کرد: اگر برنامهریزی اصولی باشد و معیارها دقیق تنظیم شده باشد حتماً به یاری خدا به اهداف متعالی و نتایج ویژه در میدانهای ورزشی دست پیدا خواهیم کرد. یکی از اهداف این همایش، راهنمایی نیروهای مسلح و ستاد کل برای ترمیم و برنامهریزی عالی برای ورزش و تربیت بدنی نیروهای مسلح است.

نظر شما
پربیننده ها