گودرزی:

انجام فعالیت‌های ورزشی نقش موثری در کاهش بزهکاری دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: به گواهی متخصصان نیروی انتظامی، انجام فعالیت‌های ورزشی در کشور نقش موثری در کاهش بزهکاری داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰ - 16February 2014

انجام فعالیت‌های ورزشی نقش موثری در کاهش بزهکاری دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نخستین همایش تخصصی تربیت بدنی نیروهای مسلح اظهار کرد: سال گذشته سردار "بارانچشمه" معاون تربیت بدنی نیروهای مسلح تعدادی از مقالات تربیت بدنی نیروهای مسلح را برای داوری به من دادند و من تا آن روز نمیدانستم و باور نمیکردم که این قدر دقیق و عمیق در نیروهای مسلح به موضوع تربیت بدنی پرداخته شده باشد.

وی افزود: در خصوص تاثیرات ورزش در جامعه متخصصان و پژوهشگران بسیاری نکاتی را به جامعه متذکر شدهاند و تحقیقات در کشورهای مختلف مبین این است که رابطه مثبتی بین فعالیتهای ورزشی و سلامت جامعه وجود دارد؛ در این راستا و به گواهی متخصصان نیروی انتظامی، انجام فعالیتهای ورزشی در کشور نقش موثری در کاهش بزهکاری در جامعه داشته است.

وزیر ورزش و جوانان اذعان کرد: در کشورهای توسعهیافته از ورزش به عنوان دین مدنی یک جامعه نام برده میشود و به همین روش جرم را کاهش میدهند؛ از این رو ورزشهای همگانی از جایگاه مهمی در همه جوامع برخوردار است.

گودرزی با اشاره به لزوم سرمایهگذاری در ورزش افزود: متاسفانه امر سرمایهگذاری در ورزش کشور مورد غفلت قرار گرفته است و عدم وجود فرهنگ مناسب تغذیه و تربیت بدنی جامعه را به سمت تنبلی و افزایش وزن به پیش میبرد.

وی در پایان با بیان اینکه پرداختن به ورزش، سلامتی جامعه را تضمین میکند و ورزش وجهه اصلاحی در جامعه دارد، تأکید کرد: اگر مردم ورزش را یک تکلیف بدانند جامعهای پویا و سلامت خواهیم داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار