سردار "باران چشمه" خبر داد

سربازان قهرمان به دوره آموزشی اعزام نمی شوند

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به معافیت سربازان قهرمان دارای مقام در مسابقات بین المللی، گفت: این افراد بطور موقت، به دوره آموزش خدمت اعزام نمی شوند.
کد خبر: ۱۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹ - 09February 2014

سربازان قهرمان به دوره آموزشی اعزام نمی شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار "مهرعلی باران چشمه" با اشاره به قانون سرباز قهرمان و شرایط استفاده از آن، افزود: این قانون شامل دو گروه از قهرمانان میشود، بطوری که قهرمانان عضو تیم های ملی که در مسابقات آسیایی مقام اول، در مسابقات المپیک مقام اول، دوم و سوم را کسب کرده و در مسابقات جهانی جز نفرات اول و دوم باشند، پس از ارسال مدارک، از خدمت معاف شده و کارت پایان خدمت دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سربازان قهرمان گروه اول برای اینکه بتوانند در اختیار تیم های ملی باشند، بطور موقت، به دوره آموزشی نیز اعزام نمی شوند.

باران چشمه با اشاره به اینکه گروه دوم مشمول قانون سرباز قهرمان، اعضای تیمهای ملی هستند که مقامی کسب نکرده اند، گفت: این افراد پس از طی دوره آموزش خدمت در اختیار فدراسیون های ورزشی قرار میگیرند.

این مقام ارشد انتظامی به فرآیند اعزام سربازان قهرمان به خارج از کشور برای شرکت در مسابقات اشاره کرد و گفت: اعزام این افراد به خارج از کشور مشکلی ندارد، فدراسیون های مربوطه از تربیت بدنی نیروهای مسلح درخواست کرده و در نهایت مجوزهای لازم برای آنان صادر می شود.

وی اظهار داشت: هردو گروه از سربازان قهرمان در اختیار فدراسیونهای ورزشی هستند تا مشکلی برای فعالیتهای آنان بوجود نیاید.

باران چشمه با اشاره به حقوق و مزایای سربازان قهرمان، گفت: مزایا و حقوق این افراد با سربازان عادی که در هرکدام از نیروهای مسلح در حال خدمت هستند، هیچ تفاوتی ندارد.

نظر شما
پربیننده ها