آیت‌الله مهدوی‌کنی در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

آمریکا با استقلال ما دشمن است، نه انرژی هسته‌ای

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به دشمنی آمریکا با استقلال نظام جمهوری اسلامی گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پشتیبانی برای مسئولین مملکت است.
کد خبر: ۱۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲ - 11February 2014

آمریکا با استقلال ما دشمن است، نه انرژی هسته‌ای

آیتالله "محمدرضا مهدویکنی" رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع راهپیماییان روز ۲۲ بهمن در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به شعارهای مردم در طول راهپیمایی اظهار کرد: شعار مردم همان شعارهایی است که در اول انقلاب سر داده میشد؛ شعارهای "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" و "مرگ بر آمریکا".

وی با تاکید بر اینکه مرگ بر آمریکای ما برای دشمنی با مردم آمریکا نیست، افزود: این شعار به مثابه دشمنی با دولت آمریکاست که با استقلال ما مخالف هستند. مخالفت آنها با انرژی هستهای ما نیست؛ آنها میگویند چرا ما از "استقلال" دم میزنیم؛ ایرانی نباید استقلال داشته باشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را حفظ کنیم و این شعار مهمترین شعاری است که مردم بعد از ۳۵ سال هنوز سر میدهند.

آیتالله مهدویکنی با اشاره به تاثیر حضور مردم در پیشبرد دیپلماسی خارجی کشور، تاکید کرد: انقلابهایی که در دنیا رخ میدهند، اگر پشتوانه مردمی داشته باشند، به پیش خواهند رفت. امروز که مسئولین ما با گروه ۵+۱ مذاکره میکنند اگر مردم پشتیبان آنان باشند، میتوانند محکم صحبت کنند؛ ولی اگر مردم از آنان پشتیبانی نکنند، تسلیم خواهند شد.

وی افزود: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پشتیبانی برای مسئولین مملکت است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در پایان با اشاره به آیندهٔ مذاکرات هستهای ایران و غرب، بیان کرد: امیدواریم با حضور دائمی مردم و پشتیبانی مقام معظم رهبری انشاءالله مذاکرات آینده خوبی داشته باشد. البته ممکن است مشکلاتی داشته باشیم، ولی ما عقبنشینی نکردهایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار