احمد حسینی عنوان کرد

راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش اقتدار ملی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: استکبار جهانی هیچوقت با زبان دوستی با ما سخن نگفتند و همیشه کلام و رفتارشان توام با تحقیر، تهدید و یا تحریم بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰ - 12February 2014

راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش اقتدار ملی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "احمد حسینی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در قم اظهار کرد: باید هر سال در وقایعی که منجر به پیروزی پرافتخار انقلاب شد، تفکر کنیم و درس بیاموزیم.

وی افزود: اگر صرفا به گرامیداشت ایام دهه فجر و انقلاب بسنده کنیم، شاید هنوز پیام اصلی انقلاب را درک نکردهایم و طبعا نخواهیم توانست این پیام را به نسل آینده منتقل کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه باید از تاریخ سالهای ۴۲ تا دهه فجر سال ۵۷ درس گرفت و عبرت آموخت، خاطرنشان کرد: این یک سنت همیشگی است که هر ملتی وقایع تاریخی کشورش را که با هنجارها، اعتقادات و ارزشهای آن کشور سازگاری و قرابت دارد، گرامی دارد.

وی تصریح کرد: هر چقدر آن وقایع تاریخی با هنجارها، اعتقادات و ارزشها هماهنگی و انطباق بیشتری داشته باشد، از جایگاه و اهمیت بالاتری برخوردار است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به آغاز سی و ششمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ انقلاب دارد و با اعتقادات، هنجارها و ارزشهای ذاتی ما عجین شده است و اگر ما از زاویه درس آموزی از دهه فجر و چرایی آن، به آن نگاه کنیم، میتوانیم آن را همچون چراغی برای مسیر طولانی نسل حال و آینده تصور نماییم.

وی با طرح این سوال که چطور شد ملت ایران در برابر نظام ظلم و استبداد ستمشاهی قیام کرد تا سرانجام به پیروزی انقلاب رسید، تصریح کرد: مفاهیمی چون مکتب، ولایت، تبعیت، بصیرت، وحدت، مقاومت، شجاعت و عملکرد مبارزان نسل انقلاب در پاسخ این سوال نهفته است که میتواند راهگشای عزت و سرافرازی نسل جدید در پیمودن راه پرفراز و نشیب و پرافتخار تاریخ این سرزمین باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن مردم سرافراز ایران گفت: این حضور حماسی، مثل همیشه اعلام همبستگی و نشان دهنده اقتدار ملی و در واقع اعلام حمایت کامل از ارزشهای ملتی بود که در راه مکتب و آرمانش، هزاران شهید تقدیم نموده است.

وی با اشاره به یاوه گوییهای اخیر وزیر امور خارجه آمریکا یادآور شد: این موضوع، مطلب جدیدی نیست و از اول پیروزی انقلاب، تهدید و تحریم بدتر از این هم داشتهایم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: اگر در یک سیر تاریخی از اول انقلاب تا امروز که ۳۵ سال میگذرد نگاه کنیم استکبار جهانی هیچوقت با زبان دوستی به ما خطاب نکردند و همیشه کلام و رفتارشان توام با تحقیر، تهدید و یا تحریم بوده است.

وی با ذکر این نکته که این نوع گفتمان استکباری، اولین بار نبوده و آخرین بار نیز نخواهد بود، بیان کرد: آنچه مسلم است اینکه حضور مردم در صحنه، تضمین کننده و بیمه کننده آینده انقلاب است.

حسینی با اشاره به اینکه ملت ما پیام انقلاب را خوب فرا گرفته است، گفت: علیرغم اینکه خیلی از مشکلات و سختیها وجود دارد، اما ملت در طول ۳۵ سال ثابت کرده که سختیها را تحمل میکند ولی بر سر اصول و آرمانهای انقلاب و راهی که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم نمودهاند، معامله نمیکند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن، تجلی اراده ملی با شور و حماسهای بهتر از سالهای گذشته بود، ادامه داد: مردم به بهترین وجه، وفاداری، ایستادگی و درسی را که از امام و رهبر خود فرا گرفتهاند، باید روی پای خود بایستیم و فعل توانستن را صرف کنیم را نشان دادند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار