سردار دهقان:

آمریکا به دنبال حفظ آبروی خود است/ از نظام‌های ضد سلطه حمایت می‌کنیم

‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با کشورهای ۵+۱ درباره مسائل هسته‌ای بیان کرد: انرژی هسته‌ای تنها موضوع مورد مذاکره ایران با ۵+۱ است و هیچ دستور کاری به جز این موضوع وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ - 11February 2014

آمریکا به دنبال حفظ آبروی خود است/ از نظام‌های ضد سلطه حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ظهر امروز در جمع راهپیمانان ۲۲ بهمن سمنان، اظهار کرد: انرژی صلح آمیز هستهای حق مسلم ایران بوده و دولت در مذاکرات هستهای از این چارچوب عدول نمیکند.

وی افزود: دولت حق مسلم ملت ایران را براساس پروتکلهای پذیرفته شده جهانی حفظ میکند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه ایران اسلامی به دنبال سلاح هستهای نیست، تصریح کرد: در زمان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و بر اساس فتوای آنان استفاده از سلاح هستهای شرعا حرام اعلام شده و به این موضوع اشاره شده که ما شرعا به این موضوع ورود پیدا نمیکنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما نیازی به سلاح هستهای نداریم، خاطرنشان کرد: بزرگترین سلاح ملت ما در مقابل نظام سلطه، ایمان، اتحاد، انسجام و اطاعت از رهبری است.

سردار دهقان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه تعطیلی کامل تأسیسات هستهای ایران ممکن نیست، خاطرنشان کرد: عبارت ممکن نیست وی در بعد فیزیکی و خاص جامعه ما است، در بعد دفاعی نیز امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از بالاترین تجهیزات نظامی که آن را قادر میکند در هر درگیری با آمریکا، رژیم صهیونیستی و نظام سلطه با قدرت و به صورت پشیمان کننده ظاهر شود، برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه آمریکاییها و غرب ملت ما را یک بار در درگیری نظامی در هشت سال دفاع مقدس آزموده و تمامی نظامهای شرق و غرب با تمام ابزارها و حمایتهای سیاسی به مقابله با ایران اسلامی برخواستند، تصریح کرد: اما در نهایت ملت ایران بود که پیروز شد.

سردار دهقان تأکید کرد: استکبار و نظام سلطه میتواند بار دیگر این موضوع را امتحان کند ولی نتیجه آن متفاوت خواهد بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز دنیا آمریکا و نظام سلطه را همراهی نمیکند و نظامهای وابسته به استکبار نیز قادر به همراهی استکبار نیست، خاطرنشان کرد: خود آمریکا نیز در درون باتلاق کشورهایی که به آن حمله نظامی داشته است مانند افغانستان گیر کرده است و به دنبال خروج از آن است ولی قادر به رها کردن خود نیست.

وی افزود: امروز آمریکا به دنبال این است که در این کشورها چگونه آبروی خود را حفظ کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز نظام ما در سایه رهبریهای حکیمانه مقام معظم رهبری به حدی از توان رسیده که قادر است این جمله را به صراحت بگوید که در هرجا از دنیا که هر نظام ضد سلطه و ضد صهیونیست وجود داشته باشد در حمایت آن به هیچ عنوان کوتاهی نمیکنیم.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: امروز حزب الله در لبنان جریان انتفاضه در فلسطین و جریانهای جهادی در دنیای اسلام و کشورهای مسلمان آن چنان پرقدرت حضور دارند که جرأت هرگونه اقدام را از آمریکا، صهیونیست و نظام سلطه میگیرند.

وی خاطرنشان کرد: حزبالله لبنان آن قدر مقتدر است که رژیم صهیونیستی که روزی ارتش چهارم دنیا لقب گرفته بود، جرأت نگاه چپ به لبنان را ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه نظام سیاسی برآمده از انقلاب و جمهوری اسلامی ایران متکی بر اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی مستقل و متکی بر اراده و خواست ملت بوده و همه همت آن بر عینیت بخشی به ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی که ملت بزرگ ایران به خاطر آن انقلاب کرده، است.

سردار دهقان با اشاره به اینکه امروز نظام ما آنچه را که اهداف و مصالح ملت آن اقتضا میکند با اتکا به حضور آگاهانه مردم دنبال میکند، عنوان کرد: هیچ مانعی قادر به ایجاد خلل در اراده ملت بزرگ ایران نیست.

وی با اشاره به اقدامات و دشمنیهای نظام سلطه علیه ملت بزرگ ایران مانند جاسوسی و اقدامهای جنایت کارانه در قالب ترور دانشمندان هستهای تأکید کرد: با همه اقدامهای خصمانه استکبار و نظام سلطه علیه ملت بزرگ ایران امروز شاهد آن هستیم که اراده دانشمندان جوان، مومن و غیور ایران اسلامی متجلی شده و بهرهمند از دانش هستهای هستیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تحریمهای ظالمانه غرب علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: غربیها آن چنان به دنبال تحمیل تحریمهای شدید علیه ملت بزرگ ایران هستند تا که به باطل ثابت کنند تحریمها مانع تداوم بخشی این مسیر است، اما امروز و در سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی ایران مردم آمدند تا بگویند ملت مسیر اقتدار خود را با قدرت ادامه میدهد.

سردار دهقان اظهار کرد: امروز ملت ما آمدند تا به تیم مذاکره کننده بگویند از اهداف خود عدول نکردیم و هر هزینهای را حاضرند بپردازند و هر نوع عقب نشینی، تردید و خوشگمانی ملت به این معناست که باید قدمهای بعدی را در عقب نشینی برداریم و ملت ایران به خوبی این را میداند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه هیچگاه حاضر به پذیرش نظام اسلامی نبوده است، گفت: استکبار هیچگاه در انجام عمل علیه ملت بزرگ ایران به خود سستی راه نداده ولی در این میدان عمل این ملت ایران بود که پیروز شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ملت ایران همواره با نظام سلطه در تعارض بوده و این تعارض همواره وجود داشته اما این ملت غیور و انقلابی ایران بوده که در همه این صحنهها پیروز شد.

سردار دهقان با بیان اینکه آنچه که به عنوان گزینههای روی میز از سوی آمریکا علیه ملت ایران بیان میشود در اراده ملت ما خللی به وجود نمیآورد بیان کرد: مرگ بر آمریکا همواره متوجه دولت آمریکا است.

وی با اشاره به دروغهای نظام سلطه درباره اینکه نظام ما را پذیرفتهاند، تصریح کرد: آنها به دروغ میگویند که نظام ما را پذیرفته و به دنبال براندازی نیستند، غربیها به دروغ از طریق رسانههای دروغپرداز خود سعی دارند تا اسلام هراسی و شیعه هراسی را تبلیغ کرده و فکر میکنند که قادرند اراده ملت را زیر سوال ببرند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با کشورهای ۵+۱ درباره مسائل هستهای بیان کرد: انرژی هستهای تنها موضوع مورد مذاکره ایرا ن با ۵+۱ است، هیچ دستورکاری به جز این موضوع وجود ندارد.

سردار دهقان خطاب به نظام استکبار خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی قادر است هر تهدید را به فرصت تبدیل کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار